verklighetsflykt
Avslutat medlemskap
Jag har nu haft min Nikon D80 i över 3 år och jag känner att jag har vuxit ur den. Framför allt så upplever jag att det väldigt fort blir brusigt vid högre ISO, samt att autofokuseringen börjar bli lite sisådär och så saknar jag Live View.
Jag har bara ett objektiv:
Nikon AF-S DX Nikkor 18-135mm 1:3.5-5.6G ED
Nu letar jag efter en ny kamera. Jag är inte "låst" till Nikon så ni får gärna komma med andra förslag än det och motivera gärna varför ni tror den kameran skulle passa mig. Jag har även sneglat på Canon men är inte så insatt då jag aldrig har ägt en digital systemkamera av det märket.
De kameror jag har tittat på är Canon EOS 7D, Nikon D300 och Nikon D7000.
Jag fotograferar lite allt möjligt från porträtt, djur, natur och ibland lite tillställningar.
Jag tänkte också så småningom investera i ett bra makroobjektiv och vidvinkelobjektiv till den nya kameran, vad det nu blir - så ni får gärna ha det i åtanke också.
/Ella
Jag har bara ett objektiv:
Nikon AF-S DX Nikkor 18-135mm 1:3.5-5.6G ED
Nu letar jag efter en ny kamera. Jag är inte "låst" till Nikon så ni får gärna komma med andra förslag än det och motivera gärna varför ni tror den kameran skulle passa mig. Jag har även sneglat på Canon men är inte så insatt då jag aldrig har ägt en digital systemkamera av det märket.
De kameror jag har tittat på är Canon EOS 7D, Nikon D300 och Nikon D7000.
Jag fotograferar lite allt möjligt från porträtt, djur, natur och ibland lite tillställningar.
Jag tänkte också så småningom investera i ett bra makroobjektiv och vidvinkelobjektiv till den nya kameran, vad det nu blir - så ni får gärna ha det i åtanke också.
/Ella