Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera mig från canon 400D till..????

Produkter
(logga in för att koppla)

kricka75

Medlem
Hallå tänkte uppgradera mig från min canon 400D men vet inte riktigt vilken man ska köra på..
Först hade jag tänkt mig 7D sen ett tag 50D sen funderade jag på 55oD när den kom ut..Sen vart jag sugen på 7D igen.. o nu har man läst gott om 50D.. fövirringen kvarstår..

Hade tänkt o köpa med objektivet 15-85..

Help me.

Slå till på kittet med 50D om Du bestämt dig för 15-85. Det är en underbar kombination som jag har själv. Finns till otroligt bra pris nu.
50D är en väldigt trevlig kamera som för mig och mitt fotande inte skiljer sig nämnvärt mot min 7D.

7D har en fördel framför 550D och 50D främst när det gäller snabba ryck (actionfotografi). Om det inte är en huvudprioritet spar du en hel del pengar på att köpa något billigare än 7D. Pengar du kan använda till objektiv, blixt eller nåt sånt.

Det beror nog mest vad du fotar för någonting, berätta lite mer vad du fotar, action, porträtt, sport, macro, landskap eller något annat så kanske du kan få bättre och rättvisare hjälp. Annars blir det svårt att ge några mer användbara tips och rekommendationer till dig.

/ Magnus

Fotar allround.. har inget specefikt områden..
min väska innehåller nu.
canon 70-200 4l
canon 50 1,4
canon 60 2,8 macro
canon 28-80
blixt 580

så då borde väl det va bra o köpa 15-85.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar