Annons

Uppföljare till EOS 350D snart?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alternate

Aktiv medlem
Hej!

JAg har funderat lite på en digital SLR kamera nu cå min EOS 650 börjat bli dyr i drift...eller ja, framkallning, 129/rulle är lite saftigt för mig, det känns som om jag skulle spara in vad en D-SLR i EOS 350D klassen kostar rätt snabbt.

Men jag undrar om någon här har hört om Canon ska släppa en uppföljare till EOS 350D snart då jag sett att EOS 30D är på g.

Nån som sett/hört något?
 
Knappast någon som "hört" något om det. Men om Canon fortsätter producera nya modeller i samma takt som de gjort de senaste åren så lär det presenteras en efterföljare till 350D i augusti i år.

// Kjelle
 
Canon har 18 månaders intervall mellan sina modeller, nu vet jag inte exakt när 350D kom ut, men om ni vet det så kan ni räkna ut när uppföljaren kommer.

kent.
 
Mot bakgrund av att uppföljaren till 20D var 30D så lär inte uppföljaren till 350D ta ett stort kliv framåt.

/ep
 
Det vet man ju aldrig. Kan lika gärna släppas en bomb. Kommer du ihåg när 300D kom. Men det är ju trots allt så att vi som sitter på fotosidan inte är helt representativa för att avgöra vilka funktioner en konsumentmodell ska ha. Med tanke på antalet som säljs så är det nog så att den stora massan inte bryr sig om hälften av de funktioner som även de mindre DSLR som D50, D5D, 350D har. Kvaliten som dessa kan producera, säg en vettig A3 räcker mer än väl för de flesta.

Men Olympus E330 rör ju omkring lite i grytan med sina features, så vem vet vad som kommer.
 
Jag har svårt att tänka mig att canon skulle släppa en kamera som konkurrerar ut 30D, om de inte krypter segmenten nedåt (dvs samansmälter 30D- och 350D-segmenten och låter uppföljaren ersätta både 30D och 350D) eller cokså släpper en uppföljare till 30D. Så länge 350D är bland de bästa kamerorna i sitt segment, och dessutom säljer enormt bra så kan jag inte heller se vilket incitament canon har att inte krama ur allt ur marknaden.
Det rimligaste vore att generera lite "hype" kring en ny modell, och sedan släppa en marginellt bättre kamera än 350D.
Men vad vet jag.
 
Kan inte se vad en efterföljare skulle kunna tillföra så oerhört mycket mer så att det är värt att vänta på. Det 350D behöver (likt 30D) är ju en bättre sökare men det lär den ju inte få då inte 30D fick det.

//Larsa
 
Det kan ju också bli så att 350D får leva kvar 6 månader till, då den står sig bra i konkurrensen fortfarande, och så kommer det en 3000D istället med ett sensationellt lågt pris.

// Kjelle
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.