Annons

uppföljare till 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Du får nog lugna ned dig lite, 350D kom i våras så räkna med ca 1 år till enl devisen att en ny modell kommer vart 18månad.
 
ja, tänkte att de hadde en model mellan 20D och 350D med större hus och kanske med litet display på översidan som 20D har o riktiga knappar som Minoltan har.
 
ja, tänkte att de hadde en model mellan 20D och 350D med större hus och kanske med li

Fan jag som har haft min 350d sen i mars o tagit flera tusen bilder o använt knapparna till tusen, o nu får jag veta att jag inte har riktiga knappar på den undrar vad jag knappat på????
 
Joi skrev:
ja, tänkte att de hadde en model mellan 20D och 350D med större hus och kanske med litet display på översidan som 20D har o riktiga knappar som Minoltan har.

Kamera marknaden är inte så pass stor, om de skulle ta fram fler modeller så kommer de övriga att bli lidande.
Tänk på att det måste blir lite volymer för att tillverkarna skall tjäna pengar.
Själv så ser jag inget glapp mellan 350D eller 20D varken ekonomiskt eller funktionellt.
Vad som saknas är en riktig budget modell, vad sägs om något runt 4' utan objektiv? Skala bort alla knappar utom val mellan P/M/A/S och spara ett hjul, kasta på en liten 1.5" skärm.
 
Joi skrev:
ja, tänkte att de hadde en model mellan 20D och 350D med större hus och kanske med litet display på översidan som 20D har o riktiga knappar som Minoltan har.

Om du vill ha knappar som minoltan så får du nog betala lika mycket, varför inte köpa en Minolta direkt?
 
Och får man önska sig en uppföljare så vill jag gärna ha en "30D". Ungefär samma storlek som 350D, men lika snabb som en 20D, något större display, ännu bättre AF.
 
Nome Nescio skrev:
Om du vill ha knappar som minoltan så får du nog betala lika mycket, varför inte köpa en Minolta direkt?

nej de går inte för att jag har många objektiv för Canon som passar inte till Minolta sen har Canon vad jag tycker bättre teknik på bild sidan med litet brus o s v. Du kanske tycker inte det men det tycker jag äfter att ha kollad på bilder från olika kameror.
 
Joi skrev:
ja, tänkte att de hadde en model mellan 20D och 350D med större hus och kanske med litet display på översidan som 20D har o riktiga knappar som Minoltan har.

300D har nästan samma funktionalitet men lite större hus.

Gillar du riktiga knappar rekommenderar jag nog någon av Nikons modeller, D70s eller D50 som har både känsla, storlek och knappar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.