Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppföljare av 5d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hanna plåtare

Ny medlem
Hej!

Har äntligen skramlat ihop pengar till en Canon 5d men vill bara höra med er om man skall vänta något då jag hört om en ev. uppföljare snart?????

Tack på förhand!
Hanna

Hej!

Har äntligen skramlat ihop pengar till en Canon 5d men vill bara höra med er om man skall vänta något då jag hört om en ev. uppföljare snart?????

Tack på förhand!
Hanna

Hej.

Du menar 5D Mark I:an?

5D Mark II har funnits ett tag nu.

Det är uppföljaren till 5D.

Sedan är det bara att handla. ska man vänta på det senaste hela tiden får man aldrig köpa en kamera.

Tycker det är lite för mycket "sistateknikenhysteri" på många, köp en kamera du vill ha, fota och ha kul nu.

MVH Julle.

Hej!

Tack på förhand!
Hanna

Som sagt ovan har uppföljaren kommit för ett år sedan. Canon har haft en treårscykel på den modellen så nästa version dröjer troligen ett par år, alltså fortfarande en ganska ny kamera.

Hej.

Du menar 5D Mark I:an?

5D Mark II har funnits ett tag nu.

Det är uppföljaren till 5D.

Sedan är det bara att handla. ska man vänta på det senaste hela tiden får man aldrig köpa en kamera.

Tycker det är lite för mycket "sistateknikenhysteri" på många, köp en kamera du vill ha, fota och ha kul nu.

MVH Julle.

Hej Julle!
Förlåt, jag var kanske otydlig. Jag menade 5d Mark II:an.
Lite ler jag då du skriver "sistateknikenhysteri". Behöver verkligen inte det senaste...har min 400D som jag fotat med i flera år nu och det har gått hur bra som helst Efter att ha jämfört med en 5D bestämde jag mig för at spara ihop till en sådan...

Ha det gott!
Hanna

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto