Annons

Uppdateringsproblem LR

Produkter
(logga in för att koppla)

Thuflan

Aktiv medlem
Jag lyckats inte att uppdatera LR5 utan får bara felmeddelande, tips vad jag ska göra. Se bild
 

Bilagor

  • felLR.jpg
    felLR.jpg
    51.1 KB · Visningar: 99
Har du provat att göra det som står, hämta filen igen? Det kan ju mycket väl vara så att filen blivit korrupt när du hämtade den.
 
Ett antal gånger både med 5.2 och 5.3. Lutar mot att jag kanske måste installera om LR men då försvinner alla inställningar.
 
Ett antal gånger både med 5.2 och 5.3. Lutar mot att jag kanske måste installera om LR men då försvinner alla inställningar.

Du borde kunna kopiera dina inställninga först.

Men jag har svårt att se vad du skulle vinna på en ominstallation, det lär väl inte hjälpa att ominstallera din gamal befintliga fungerande installation.

Vilken version har du som du använder och är fungerande?

Vilken vill du uppgradera till?
 
Adobes installationsprogram misslyckas tyvärr ganska ofta, och den enklaste lösning jag hittat är att avinstallera och installera på nytt. Jag har för mig att jag inte brukar bli av med några väsentliga inställningar, då de ligger i katalogen (som förstås blir kvar), men plugins och sånt kan behövas installeras om.
 
Det skall nog räcka med att kopiera rätt mappar för att behålla plug-ins, presets etc (om de nu skull försvinna).

Men jag har fortfarande lite svårt att se hur av- och ominstallation av en äldre version - säg 5.0 - skulle hjälpa vid installation av 5.3, men datorernas vägar är ibland outgrundliga.

Till TS - har du Googlat ditt problem? Det är ju sällan man är ensam med krångel...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.