Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Uppdatera redigerade bilder i LR till Finder
- Trådstartare Marie_1
- Start datum
Vassius
Aktiv medlem
Mina bilder som är redigerade i LR uppdateras inte i Finder. Jag har t ex beskurit en bild i LR och väljer "visa i Finder" via högerklick och bilden visas ej redigerad i Finder. Ska det inte uppdateras automatiskt?
Lightroom ändrar aldrig originalbilden. Du måste exportera bilden om du vill se ändringarna utanför Lightroom, och då får du en separat kopia. Originalet är fortfarande orört.
Marie_1
Aktiv medlem
Kan man verkligen inte uppdatera? Det handlar om JPG-bilder.Visar du RAW-filen utanför Lightroom så är det tveksamt om du får med ändringarna som sparas i en databas, sidecar eller på annat sätt är kopplad till RAW-filen. Vissa visningsprogram kan säkert göra det, men jag tror att det är där ditt problem ligger.
Eftersom jag importerar bilderna i LR från dropboxen (via uppdatera mappen) så hade det varit lämpligt att det finns möjlighet att bilderna uppdateras tillbaka också. Så att det blir identiskt innehåll i både dropbox och LR. Jag använder dropbox som extra hårddisk för bilderna och vill gärna ha redigerade bilder/senast original där.
Marie_1
Aktiv medlem
Jag förstår....Jag provade med att exportera en bild och då får jag ta bort den gamla i dropbox och ersätta med den redigerade bilden. Det blir mycket hantering för varje bild. Jag måste nog hitta ett bättre alternativ....LRs metod för att redigera är att förändringarna sparas i en fil utanför originalet. Det gäller även om det är en jpg. För att spara en ny jpg eller skriva över den gamla med dina ändringar måste du exportera från LR.
Jag undrar om kanske Creative Cloud molntjänstlagring uppdaterar bilderna direkt?
knobloch
Aktiv medlem
Det finns en Dropbox-plugin till Lightroom. https://creative.adobe.com/addons/search/?q=dropbox&pp=PSLR
Har inte testat den själv, men jag antar att det fungerar som de andra publiceringstjänsterna i Lightroom, dvs de som finns i Biblioteksmodulen längst ner i vänstra panelen. Man drar bara dit sina bilder och väljer publicera så laddas de upp.
Har inte testat den själv, men jag antar att det fungerar som de andra publiceringstjänsterna i Lightroom, dvs de som finns i Biblioteksmodulen längst ner i vänstra panelen. Man drar bara dit sina bilder och väljer publicera så laddas de upp.
Marie_1
Aktiv medlem
Tack för svaret. Det verkar vara det jag söker. Jag prova att installera det.Det finns en Dropbox-plugin till Lightroom. https://creative.adobe.com/addons/search/?q=dropbox&pp=PSLR
Marie_1
Aktiv medlem
Jag har tittat på en videofilm om denna. Intressant app fast kanske inte direkt det jag sökte.Borde inte detta gå att lösa med "Publish" från Lightroom?
Om du publicerar bilden till en lokal disk på din dator - och sedan ser till att drop-box synkar mot den mappen så bör det väl funka "automatiskt".
Detta sagt av en person som varken använder "Publish" eller Dropbox...
Tack för hjälpen!