maxzomborszki
Aktiv medlem
Samtidigt undrar jag inte om detta är lite av en överförmyndarmentalitet som griper in när man inte attackerar problemet i sig. För problemet är väl inte att bilderna finns utan att det finns personer som påverkas av dem, eller?husander skrev:
Anledningen att JAG tycker det är lite synd att man väljer att exponera tjejer på nätet halvnakna i "sexiga" poser är att man ser hur det påverkar människor. Tyvärr finns det svaga människor som tror att det är så man måste se ut för att bli accepterad.
Man kan tänka sig en massa saker vi skulle kunna göra för att "skydda" de svaga. Är det inte bättre att se till att de inte är "svaga" i första början?
Visst kommer det alltid att finnas folk med dålig självbild som vänder sig till knäppa ideal för att få någon form av bekräftelse. Och tyvärr tror jag inte att alla går att hjälpa fullt ut. Tror inte heller att de hjälps av att man gömmer undan denna typ av bilder, de hittar andra vägar att finna dessa sjuka ideal på. Men jag tror att man kommer långt med de relativt enkla medel jag föreslagit tidigare.