EvaJ
Aktiv medlem
Mattsen skrev:
Det handlar inte om min egen omedelbara vinning utan om min egna långsiktiga överlevnad, en viss skillnad...
Jag hade MER än gärna även tagit ett socialt ansvar vad beträffar anställda, men som lagar och regler ser ut idag är detta inte möjligt. Kanske lättare för större företag men i praktiken omöjligt för de riktigt små.
Det handlar om långsiktig överlevnad även för unga kvinnor på anställningsintervjuer så lögnen kan ju då ses som ett sätt att ordna det?
Ett socialt ansvar har du ju vare sig det är en manlig eller kvinnlig anställd, steril eller inte. Lagstiftat, om inte annat, eftersom det också var nödvändigt då frivilliga lösningar inte fungerade/kom till.
Jag tycker faktiskt inte att det är riktigt klokt att något så angeläget för båda könen och mänsklighetens och samhällets överlevnad som barn är en black om foten för det kön som sköter själva födandet. Det är något i hela det tankesättet som är riktigt sjukt. (Talar framförallt samhälleligt/kulturmässigt.) Det är allt en himla tur att längtan efter barn är så stor hos såpass många att barn fortfarande föds, för vad skulle vi annars göra på ålderns höst när vi inte ens klarar att komma ur sängen utan hjälp?