KalZoom
Aktiv medlem
Feminism är inte längre samma sak som jämställdhet, om det nånsin varit det. För mig är en feminist en gnölkärring som hatar män för att hon själv väljer att vara så ful att ingen vill ha henne. Själva ordet antyder dessutom inte att det är fråga om jämställdhet. Tala om jämställdhet om det är det ni vill påtala. Ordet feminism är infekterat och förbrukat enligt mig.
Och alla som hoppar på feminismen är slemmiga gubbar som vill kunna dregla över nakna unga kvinnor och gå på porrklubbar ifred. Eller? Trodde väl inte det. Feminismen har blivit smutskastad, och några få själutnämnda (och väldigt högljudda) företrädare har väl inte alltid gjort det bästa för feminismens rykte. Men det gör inte att dess ideér mindre värda. Kvinnor är idag underordnade män i samhället.
Förresten så känner jag en massa feminister som ser ruskigt bra ut.
Man ska inte idiotförklara alla tjejer som skaffar silikonbröst, det tycker inte jag. Men ibland måste man undra varför en del skaffar det.
Dessutom har mina invändningar mot dessa bilder med sexualmoral och mängden visad hud att göra. Men en hel del med moral att göra (när blev det fult med moral förresten?).
/Björn, som just kommit tillbaka efter ett nattskift.