Annons

Ung entrepnerör

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Jag heter Felicia och är 15 och om något år är jag lite sugen på att starta en fotostudio som man kan komma och bli fotograferad (av mig), och så anställer jag en sminkös och kanske någon som kan hjälpa till lite med håret. och så får dom bli fotograferade gratis men om dom vill ha korten så får dom löpa dem för ca 300-400 kr. Och det här ska vara under Ungt Entreprenör.
Tror ni att det skulle gå i en liten stad eller måste man vara i en lite större stad? Har ni några tips, så dela dom gärna! Skulle vara så roligt om det gick igenom!

Tack i förhand
Kram Felicia

Härligt med framåtanda men som egen företagare så har du inte samma skyddsnät om du inte får arbete. Å andra sidan, så kan det gå riktigt bra för dig om du kan kombinera studier med ett eget litet företag. Det svåra är alltid att komma igång och bygga upp en kundkrets. Som privatperson går du inte till fotografen regelbundet - där har du det stora problemet. Vilka är dina kunder och med vem konkurerar du? Vad är det som gör dig så speciell? Vem har råd att anlita dig? Kan du få ett företag som kund, då är det väldigt mycket lättare.

Att ha anställda är riktigt dyrt och medför en massa förpliktelser. Däremot om Ni är några egna företagare som går ihop och jobbar mot samma koncept, då blir det lättare. Det finns exempel på bröllopsfotografer som jobbar tillsammans med hotell och mu:eek:r.

Härligt med framåtanda men som egen företagare så har du inte samma skyddsnät om du inte får arbete. Å andra sidan, så kan det gå riktigt bra för dig om du kan kombinera studier med ett eget litet företag. Det svåra är alltid att komma igång och bygga upp en kundkrets. Som privatperson går du inte till fotografen regelbundet - där har du det stora problemet. Vilka är dina kunder och med vem konkurerar du? Vad är det som gör dig så speciell? Vem har råd att anlita dig? Kan du få ett företag som kund, då är det väldigt mycket lättare.

Att ha anställda är riktigt dyrt och medför en massa förpliktelser. Däremot om Ni är några egna företagare som går ihop och jobbar mot samma koncept, då blir det lättare. Det finns exempel på bröllopsfotografer som jobbar tillsammans med hotell och mu:eek:r.

Jag förstår vad du menar! Men jag sa söka sommarjobb på en två foto studior i stan, och då kan jag ju se mer hur dom jobbar och om man kanske kan få lite kontakter där.
Men jag tackar väldigt för dina tips och så! Hoppas hoppas hoppas att det går någon gång!

Kram Felicia

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar