Arro
Medlem
Köpte för något halvår sedan en kamera till min sambo, en Panasonic GF1 systemkamera.
För ca tre månader sedan började den strula, batteriet laddade ur mycket snabbt. Vi beslöt att reklamera kameran, och kontaktade Cyberphoto, som skickades oss en retursedel, samt info om hur vi skulle returnera kameran.Vi skickade in kameran, och sedan börjar strulet.
Jag har alltid varit nöjd med Cyberphoto, men undrar nu vad som händer. Vad tycker ni, ska jag nöja mig med detta? Vad är rimlig tid från Cyberphotos sida tycker ni? Se nedan, där jag klippt in mail-konversation i omvänd kronologisk ordning, där jag avidentifierat namn på oss iblandade samt min mail-adress.
MAIL FRÅN KUNDEN måndag 2011-12-19:
Hejsan!
Xxxxxx,
Jag ringde dig i onsdags i förra veckan och undrade kring status för vår reklamation/retur
Du sade då att paketet med vår kamera av någon anledning "helt försvunnit" i Postens hantering, och att det inte går att spåra och att du precis fått veta detta.
Du skulle prata med din chef om hur ni skulle lösa detta. Jag förstod av dig att han skulle vara svår att få tag i samma dag, och jag kan också förstå att ni har mycket att göra just nu.
Att vi (kameran är köpt till min sambo) inte skulle få något svar från er under onsdagen eller torsdagen har jag alltså full förståelse för.
Vad jag däremot inte har förståelse för är varför det inte har hörts ett ljud från er efter detta. Det har nu gått ytterligare två dagar. Vi pratade i onsdags, nu är det måndag kväll.
Vad är det vi väntar på, och om det nu är något beslut som ska komma till stånd, varför inte informera oss om det och om detta i så fall dröjer?
Jag tror på att i alla lägen vara artig och bemöta folk precis på det sätt som jag själv vill bli bemött på, men jag tror också på en rak och tydlig kommunikation och att hålla kunden informerad om vad som sker.
Just nu känns det inte som att det senare verkar särskilt hög prioriterat hos er på Cyberphoto.
/ KUNDEN
TELEFONKONTAKT, 2011-12-13. Jag kontaktar den person som jobbar med ärendet och frågar varför det dröjer. Får till svar att man nu definitivt fått bekräftat från Posten att paketet försvunnit, ja till och med att det inte alls finns registrerat i Postens system. Går alltså inte att spåra. Han ska ta upp detta med sin chef om hur vi ska lösa detta och få det ur världen. Jag får veta att chefen troligtvis inte skulle vara tillgänglig samma dag, vilket inte är mycket att säga om. Han lovar att återkomma.
Skrivet den 7/12:
Hej!
Sådär... då har posten fått de uppgifter som dom behöver och har påbörjat jakten.
Du har ett reklamationsärende som heter:
xxx xxx xxx
Normalt så återkommer dom med besked inom någon dag om hur det går så då återkommer jag till dig.
Med vänliga hälsningar
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
05/12 2011 19:32 - KUNDEN skrev:
Hej igen!
Nej, jag har inget exakt datum, men det dröjde uppskattningsvis ca 10-14 dagar efter att vi fick retursedeln från er.
Vi är småbarnsföräldrar, och det tog några dagar innan vi hade dubbelcheckat kameran, så att vi verkligen kände oss 100 % säkra på att det var något galet med kameran.
/KUNDEN
On Mon, 5 Dec 2011 15:12:27 +0100, CyberPhoto Service <[email protected]> wrote:
Hej!
Posten har skickat en fråga om du har något datum på när det lämnades in hos ombudet.
Med vänliga hälsningar
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
02/12 2011 19:54 - KUNDEN skrev:
Hej igen!
Hur går det?
Jag svarade på nedan fråga i måndags, och har inte hört av er sedan dess.
Vad har hänt?
/KUNDEN
On Mon, 28 Nov 2011 13:45:05 +0100, CyberPhoto Service wrote:
Hej!
Vilket postkontor lämnade ni in paketet på?
Med vänliga hälsningar
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
28/11 2011 11:12 - KUNDEN skrev:
Ja, vi följde era instruktioner till punkt och pricka.
Ordentligt emballerat, originalförpackning och dubbla kartonger samt att vi använde den fraktsedel vi fick från er.
/KUNDEN
On Mon, 28 Nov 2011 09:58:03 +0100, CyberPhoto Service wrote:
Hej!
Innan jag grottar vidare så undrar jag om ni använde den fraktsedel ni fick av oss när ni skickade den eller om ni skickade den på annat sätt ?
Med vänliga hälsningar
KUNDTJÄNST
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
27/11 2011 19:26 - KUNDEN skrev:
Hej Cyberphoto,
Det är nu över en måndad sedan vi returnerade kameran till er, enligt era instruktioner.
Vi har sedan dess inte hört något angående vårt ärende, och undrar därför vad som är status?
Mvh
KUNDEN
CyberPhoto Service skrev 2011-10-03 07:31:
Hej!
Jag har lagt upp ett reparationsärende åt dig och skickat en förbetald avi så du fraktfritt kan
skicka in kameran och batteri på service.
Följ anvisningarna på följebrevet och se till att förpacka den väl när du skickar in den.
Skulle det visa sig att det inte är garanti pga. yttre åverkan eller liknande, så kommer verkstaden med ett kostnadsförslag för reparation.
Väljer man då att inte laga den så tillkommer en undersökningsavgift på ca.500 kr som kunden får stå själv.
Om du har ytterligare funderingar är du välkommen att kontakta oss igen.
Det gör du enklast genom att svara på detta mail om det gäller samma ärende.
Annars så skapar du ett nytt ärende genom att skicka in ett nytt mail.
Med vänliga hälsningar
KUNDTJÄNST
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
01/10 2011 09:04 - KUNDEN skrev:
Produkt: Panasonic GF1
Beskrivning: Hej!
Av någon anledning laddar batteriet ur sig väldigt snabbt. Kamera med batteri
fungerade utmärkt från första början, och batteriet har hållt väldigt bra. För
några veckor sedan började dock problemet. Exempel: Jag vet att batteriet är fullt
uppladdat. Tar med mig kameran under en dag, och tar kanske 60-80 bilder + lite
användning av LCD-skärmen (kanske totalt 10 minuter). Dagen efter när jag ska
använda kameran igen är batteriet totalt urladdat? I vilket fall startar inte
kameran. Batteriet är uppenbarligen så urladdat att kameran överhuvud taget inte
startar. Den är helt död. Laddar jag upp batteriet igen startar kameran. Det
märkliga är att batteriet laddas upp på bara 20-30 minuter (det verkar inte vara
totalt urladdat alltså?) Frågan är, är batteriet defekt, eller är det kameran...?
Vad kan vi göra åt detta?
-------------------------------------------------
För ca tre månader sedan började den strula, batteriet laddade ur mycket snabbt. Vi beslöt att reklamera kameran, och kontaktade Cyberphoto, som skickades oss en retursedel, samt info om hur vi skulle returnera kameran.Vi skickade in kameran, och sedan börjar strulet.
Jag har alltid varit nöjd med Cyberphoto, men undrar nu vad som händer. Vad tycker ni, ska jag nöja mig med detta? Vad är rimlig tid från Cyberphotos sida tycker ni? Se nedan, där jag klippt in mail-konversation i omvänd kronologisk ordning, där jag avidentifierat namn på oss iblandade samt min mail-adress.
MAIL FRÅN KUNDEN måndag 2011-12-19:
Hejsan!
Xxxxxx,
Jag ringde dig i onsdags i förra veckan och undrade kring status för vår reklamation/retur
Du sade då att paketet med vår kamera av någon anledning "helt försvunnit" i Postens hantering, och att det inte går att spåra och att du precis fått veta detta.
Du skulle prata med din chef om hur ni skulle lösa detta. Jag förstod av dig att han skulle vara svår att få tag i samma dag, och jag kan också förstå att ni har mycket att göra just nu.
Att vi (kameran är köpt till min sambo) inte skulle få något svar från er under onsdagen eller torsdagen har jag alltså full förståelse för.
Vad jag däremot inte har förståelse för är varför det inte har hörts ett ljud från er efter detta. Det har nu gått ytterligare två dagar. Vi pratade i onsdags, nu är det måndag kväll.
Vad är det vi väntar på, och om det nu är något beslut som ska komma till stånd, varför inte informera oss om det och om detta i så fall dröjer?
Jag tror på att i alla lägen vara artig och bemöta folk precis på det sätt som jag själv vill bli bemött på, men jag tror också på en rak och tydlig kommunikation och att hålla kunden informerad om vad som sker.
Just nu känns det inte som att det senare verkar särskilt hög prioriterat hos er på Cyberphoto.
/ KUNDEN
TELEFONKONTAKT, 2011-12-13. Jag kontaktar den person som jobbar med ärendet och frågar varför det dröjer. Får till svar att man nu definitivt fått bekräftat från Posten att paketet försvunnit, ja till och med att det inte alls finns registrerat i Postens system. Går alltså inte att spåra. Han ska ta upp detta med sin chef om hur vi ska lösa detta och få det ur världen. Jag får veta att chefen troligtvis inte skulle vara tillgänglig samma dag, vilket inte är mycket att säga om. Han lovar att återkomma.
Skrivet den 7/12:
Hej!
Sådär... då har posten fått de uppgifter som dom behöver och har påbörjat jakten.
Du har ett reklamationsärende som heter:
xxx xxx xxx
Normalt så återkommer dom med besked inom någon dag om hur det går så då återkommer jag till dig.
Med vänliga hälsningar
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
05/12 2011 19:32 - KUNDEN skrev:
Hej igen!
Nej, jag har inget exakt datum, men det dröjde uppskattningsvis ca 10-14 dagar efter att vi fick retursedeln från er.
Vi är småbarnsföräldrar, och det tog några dagar innan vi hade dubbelcheckat kameran, så att vi verkligen kände oss 100 % säkra på att det var något galet med kameran.
/KUNDEN
On Mon, 5 Dec 2011 15:12:27 +0100, CyberPhoto Service <[email protected]> wrote:
Hej!
Posten har skickat en fråga om du har något datum på när det lämnades in hos ombudet.
Med vänliga hälsningar
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
02/12 2011 19:54 - KUNDEN skrev:
Hej igen!
Hur går det?
Jag svarade på nedan fråga i måndags, och har inte hört av er sedan dess.
Vad har hänt?
/KUNDEN
On Mon, 28 Nov 2011 13:45:05 +0100, CyberPhoto Service wrote:
Hej!
Vilket postkontor lämnade ni in paketet på?
Med vänliga hälsningar
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
28/11 2011 11:12 - KUNDEN skrev:
Ja, vi följde era instruktioner till punkt och pricka.
Ordentligt emballerat, originalförpackning och dubbla kartonger samt att vi använde den fraktsedel vi fick från er.
/KUNDEN
On Mon, 28 Nov 2011 09:58:03 +0100, CyberPhoto Service wrote:
Hej!
Innan jag grottar vidare så undrar jag om ni använde den fraktsedel ni fick av oss när ni skickade den eller om ni skickade den på annat sätt ?
Med vänliga hälsningar
KUNDTJÄNST
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
27/11 2011 19:26 - KUNDEN skrev:
Hej Cyberphoto,
Det är nu över en måndad sedan vi returnerade kameran till er, enligt era instruktioner.
Vi har sedan dess inte hört något angående vårt ärende, och undrar därför vad som är status?
Mvh
KUNDEN
CyberPhoto Service skrev 2011-10-03 07:31:
Hej!
Jag har lagt upp ett reparationsärende åt dig och skickat en förbetald avi så du fraktfritt kan
skicka in kameran och batteri på service.
Följ anvisningarna på följebrevet och se till att förpacka den väl när du skickar in den.
Skulle det visa sig att det inte är garanti pga. yttre åverkan eller liknande, så kommer verkstaden med ett kostnadsförslag för reparation.
Väljer man då att inte laga den så tillkommer en undersökningsavgift på ca.500 kr som kunden får stå själv.
Om du har ytterligare funderingar är du välkommen att kontakta oss igen.
Det gör du enklast genom att svara på detta mail om det gäller samma ärende.
Annars så skapar du ett nytt ärende genom att skicka in ett nytt mail.
Med vänliga hälsningar
KUNDTJÄNST
CyberPhoto AB
Besöksadress: Gräddvägen 5 Umeå
Postadress: Box 1226, 901 22 Umeå
Telefon: 090 - 200 70 00
01/10 2011 09:04 - KUNDEN skrev:
Produkt: Panasonic GF1
Beskrivning: Hej!
Av någon anledning laddar batteriet ur sig väldigt snabbt. Kamera med batteri
fungerade utmärkt från första början, och batteriet har hållt väldigt bra. För
några veckor sedan började dock problemet. Exempel: Jag vet att batteriet är fullt
uppladdat. Tar med mig kameran under en dag, och tar kanske 60-80 bilder + lite
användning av LCD-skärmen (kanske totalt 10 minuter). Dagen efter när jag ska
använda kameran igen är batteriet totalt urladdat? I vilket fall startar inte
kameran. Batteriet är uppenbarligen så urladdat att kameran överhuvud taget inte
startar. Den är helt död. Laddar jag upp batteriet igen startar kameran. Det
märkliga är att batteriet laddas upp på bara 20-30 minuter (det verkar inte vara
totalt urladdat alltså?) Frågan är, är batteriet defekt, eller är det kameran...?
Vad kan vi göra åt detta?
-------------------------------------------------