Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Det värsta jag varit med om!
- Trådstartare callekula
- Start datum
Uffe_Nordholm
Aktiv medlem
En möjlighet är att presentera sanningen så att den du pratar med drar felaktiga slutsatser:
ta dig till tex DN's reception och, om du kan, sätt di i en hörn där du får vara ostörd. Sedan ringer du dit du vill och presenterar dig: "Hej, jag heter Nils Karlsson och ringer från DN". Du har inte ljugit och den du pratar med kan tolka det du sagt som att du jobbar där, vilket jag tycke rborde leda till att det blir lite fart på dem.
Det går självklart att använda vilken annan tidning eller radit-/TV-station som helst, bara den man pratar med omedelbart vet varifrån man ringer och att det är ett stort mediaföretag.
ta dig till tex DN's reception och, om du kan, sätt di i en hörn där du får vara ostörd. Sedan ringer du dit du vill och presenterar dig: "Hej, jag heter Nils Karlsson och ringer från DN". Du har inte ljugit och den du pratar med kan tolka det du sagt som att du jobbar där, vilket jag tycke rborde leda till att det blir lite fart på dem.
Det går självklart att använda vilken annan tidning eller radit-/TV-station som helst, bara den man pratar med omedelbart vet varifrån man ringer och att det är ett stort mediaföretag.
Foto-Gabbe
Aktiv medlem
Jag tycker att man ska slippa vänta på kameran från
verkstan så länge, oavsett om man är 17 eller "vuxen".
Servicen är slapp om man inte har proffsprylar och
speciella privilegier.
I malmö har vi idag bara ett ställe att lämna garantiärenden till
och det känns som om resultatet blir lika bra som om jag låter det
lokala dagiset leka några dagar med prylarna.
verkstan så länge, oavsett om man är 17 eller "vuxen".
Servicen är slapp om man inte har proffsprylar och
speciella privilegier.
I malmö har vi idag bara ett ställe att lämna garantiärenden till
och det känns som om resultatet blir lika bra som om jag låter det
lokala dagiset leka några dagar med prylarna.
Skurmedel
Aktiv medlem
Foto-Gabbe skrev:
Jag tycker att man ska slippa vänta på kameran från
verkstan så länge, oavsett om man är 17 eller "vuxen".
Servicen är slapp om man inte har proffsprylar och
speciella privilegier.
I malmö har vi idag bara ett ställe att lämna garantiärenden till
och det känns som om resultatet blir lika bra som om jag låter det
lokala dagiset leka några dagar med prylarna.
Jag är 17 själv så det är väll ganska uppenbart att jag tycker det med eller?.. öhm.
Foto-Gabbe
Aktiv medlem
Simon: Jag har aldrig påstått något annat väl? Snarare höll
jag med trots att jag är gubbe...
Det har kommit upp i många trådar hur bra servicen är om man är professionell
eller ändå har lyckat få ett certifikat utan att direkt jobba med kameran.
Fullt förståeligt när ditt märke är ett annat om du inte har
uppmärksammat de trådarna.
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...
jag med trots att jag är gubbe...
.Z. skrev:
Hur fungerar det när de professionella fotograferna skickar in sina kameror? Behandlas dom annorlunda än amatörerna?
Jag trodde i min enfald att Canon var duktiga på service genom att dom är störst bland yrkesfotograferna...
//Larsa
Det har kommit upp i många trådar hur bra servicen är om man är professionell
eller ändå har lyckat få ett certifikat utan att direkt jobba med kameran.
Fullt förståeligt när ditt märke är ett annat om du inte har
uppmärksammat de trådarna.
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...
Bent C.
Aktiv medlem
Canon har ett servicesystem för professionella fotografer (CPS, Canon professional photographer). Uppfyller man ett antal krav kan man ansöka och förhoppningsvis få CPSstatus och får då bl a mycket snabbare service samt tillgång till låneprylar om reparationen drar ut på tiden (i den mån det nu finns låneprylar att tillgå).
mvh
Bent
mvh
Bent
Foto-Gabbe
Aktiv medlem
Till viss del är det kanske med all rätt som proffs "kommer före",
men det får inte leda till såna saker som man har läst flera gånger under sommaren.
Folk som får kameror som är döda vid leverans eller efter 1-3 dagar
och sen måste vara av med den hela sommaren.
Skandal!
men det får inte leda till såna saker som man har läst flera gånger under sommaren.
Folk som får kameror som är döda vid leverans eller efter 1-3 dagar
och sen måste vara av med den hela sommaren.
Skandal!
defiant
Aktiv medlem
Bent C. skrev:
Canon har ett servicesystem för professionella fotografer (CPS, Canon professional photographer). Uppfyller man ett antal krav kan man ansöka och förhoppningsvis få CPSstatus och får då bl a mycket snabbare service samt tillgång till låneprylar om reparationen drar ut på tiden (i den mån det nu finns låneprylar att tillgå).
mvh
Bent
det krävs en hel del för att fylla dom kraven, 2st proffshus + 3 L objektiv och att man använder utrustingen i sitt jobb.
defiant
Aktiv medlem
Stoffe69 skrev:
Problemet när det gäller service på Canon är att det bara finns ETT serviceställe i Sverige dvs Stockholm Centralservice.
jag lämnade in min kamera i Göteborg RCC, och enl. Canons hemsida finns det två till,, totalt 4 st..
Stoffe69
Aktiv medlem
Då har jag fått det hela om bakfoten, handlat både i Norrland och Stockholm och båda gångerna hamnat på SCS med mina garantier.
Bra att få detta klarlagt dock.
Jag har numera CPS status så om jag - vilket gud förbjude - får problem igen så kanske jag får ett bättre bemötande.
Bra att få detta klarlagt dock.
Jag har numera CPS status så om jag - vilket gud förbjude - får problem igen så kanske jag får ett bättre bemötande.
defiant skrev:
jag lämnade in min kamera i Göteborg RCC, och enl. Canons hemsida finns det två till,, totalt 4 st..
defiant
Aktiv medlem
Stoffe69 skrev:
Jag har numera CPS status så om jag - vilket gud förbjude - får problem igen så kanske jag får ett bättre bemötande.
vet inte om bemötandet blir bättre, i Göteborg där jag lämnade in mina saker vad det ett mycket bra bemötande, även innan jag visade upp mitt CPS kort. Det blev däremot mycket sämre när jag talade med dom på Central service. grejorna hade skickats dit då det skulle gå fortare. Inte något proffsigt bemötande på Centralservice direkt. Och så tog det nästan 2 veckor..
callekula
Aktiv medlem
oj vad många som har skrivit!
Imorgon är det måndag, då blir det nya krafter.
Om ni vill komma med några tips utöver de som redan skrivits vore jag ytterst tacksam.
Det jag planerar att göra imorn är följande:
1. Ringa till canonservice center och höra med de hur allt ligger till. OM de då fortsätter att skylla ifrån sig på dittan o datten ringer jag till canon i solna, och pratar med kvalitetsansvarig.
2. OM detta inte hjälper ber jag far min ringa och skrika på de/ alternative Hollyfoto får ta tag i det. Det är ju trots allt genom de jag borde få lite service.
/calle
Imorgon är det måndag, då blir det nya krafter.
Om ni vill komma med några tips utöver de som redan skrivits vore jag ytterst tacksam.
Det jag planerar att göra imorn är följande:
1. Ringa till canonservice center och höra med de hur allt ligger till. OM de då fortsätter att skylla ifrån sig på dittan o datten ringer jag till canon i solna, och pratar med kvalitetsansvarig.
2. OM detta inte hjälper ber jag far min ringa och skrika på de/ alternative Hollyfoto får ta tag i det. Det är ju trots allt genom de jag borde få lite service.
/calle
Skurmedel
Aktiv medlem
Foto-Gabbe skrev:
Simon: Jag har aldrig påstått något annat väl? Snarare höll
jag med trots att jag är gubbe...
Det har kommit upp i många trådar hur bra servicen är om man är professionell
eller ändå har lyckat få ett certifikat utan att direkt jobba med kameran.
Fullt förståeligt när ditt märke är ett annat om du inte har
uppmärksammat de trådarna.
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...
Hehe, ursäktar mig, Gubbe
callekula
Aktiv medlem
Ringde till Canon service center idag.
De sa att de idag fått tag på Canon och att de inte kunde byta ut min kamera. Utan var tvungna att vänta på delar, varför ville han inte säga.
Jag frågade då om de hade sensorn i lager, det visste han inte heller. Sen slängde jag på luren.
Efter det ringde jag till Canon i Solna.
Pratade med en person som var ansvarig för olika verkstäder bl.a. Han fick mina uppgifter och serienumret på kameran.. Problemet var bara att han inte verkade förstå allvaret i det hela..
Tack för mig
/calle
De sa att de idag fått tag på Canon och att de inte kunde byta ut min kamera. Utan var tvungna att vänta på delar, varför ville han inte säga.
Jag frågade då om de hade sensorn i lager, det visste han inte heller. Sen slängde jag på luren.
Efter det ringde jag till Canon i Solna.
Pratade med en person som var ansvarig för olika verkstäder bl.a. Han fick mina uppgifter och serienumret på kameran.. Problemet var bara att han inte verkade förstå allvaret i det hela..
Tack för mig
/calle
.Z.
Aktiv medlem
Foto-Gabbe skrev:
Simon:
Du verkar ha mycket bättre koll på Canon än vad jag har
på Konica Minolta dock...
Nja, koll & koll
Körde Nikon 80 - ca 90 & Canon under 90-talet, men det var ju ett tag sen...
//Larsa, som alltid varit en hoppjerka
Aristofanes
Aktiv medlem
Ofta är det bra att strukturera problemet formalistiskt. Det är du som har en affärsrelation med Hollyfoto, Hollyfoto med Canon, och Canon med Centralservice. Hollyfoto har fått någon tusenlapp i återförsäljarprovision just för att kunna ta ansvar mot dig, låna ut reservkamera, tjata på Canon osv.
Såvisa man nu inte tycker att leverantören (Holly alltså) misssköter sig, eller tvivlar på företaget, så blir det enklast att låta dom göra hela jobbet.
Börjar alla ringa till varandra blir det lätt konstigheter i ansvarsfördelningen. Bättre att låta Hollyfoto få redovisa mest varje dag vilka framsteg de gjort för att se till att du har den fungerande kamera du betalt för.
Såvisa man nu inte tycker att leverantören (Holly alltså) misssköter sig, eller tvivlar på företaget, så blir det enklast att låta dom göra hela jobbet.
Börjar alla ringa till varandra blir det lätt konstigheter i ansvarsfördelningen. Bättre att låta Hollyfoto få redovisa mest varje dag vilka framsteg de gjort för att se till att du har den fungerande kamera du betalt för.
Similar threads
- Svar
- 283
- Visningar
- 47 K
- Svar
- 11
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 16
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 79
- Visningar
- 22 K