Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undervattenshus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flooboee

Ny medlem
Har funderingar på att införskaffa ett undervattenshus till min Olympus C-770 för att våga ta med den vid lite anorlunda situationer där ett ofrivilligt dopp är fullt realistiskt. Min fråga är således hur pass påverkas bildkvaliten av den extra linsen? Har även tittat på andra billigare alternativ med Aquacase osv men här känns det som att man inkräktar för mkt på bildvaliten. Är det så eller kan detta oxå vara ett alternativ? Tacksam för hjälp.

Tjenar!
Jag har själv ett hårt plasthus till en canon S1 IS och en ewamarina påse till min canon 20d.
i och försig så har jag bara tagit bilder under vattnet så jag kan inte avgöra hur det blir ovan vattnet, men jag tror inte att skärpan försämras så mycket om den nu kommer att försämras överhuvdtaget. men hade inte ett plastskal till 20d varit så dyrt så hade jag hellre köpt ett sådant i stället för en ewa-påse. Detta bara för att ett eva-hus är krångligare att manuvrera kameran i.

Pja - jag har ett UV-hus till min Ixus 400 och tycker det funkar utmärkt. har fotat litegrann under vattnet när jag snorklat, men mest har jag använt det när jag har varit ute och seglat, paddlat osv. tycker inte man märker nån större skillnad i bildkvalitet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar