Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Undervattenshus till en Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)

Skötkonung

Aktiv medlem
Är på jakt efter ett undervattenshus (hyra)
Ska fota lill-killen som går på babysim.
Nån som vet om det finns nån affär som hyr ut u-hus?
och vad det isf kan kosta..
Tacksam för alla svar.
Mvh Pierre.

Är på jakt efter ett undervattenshus (hyra)
Ska fota lill-killen som går på babysim.
Nån som vet om det finns nån affär som hyr ut u-hus?
och vad det isf kan kosta..
Tacksam för alla svar.
Mvh Pierre.

Till just en D3 blir det nog svårt då den marknaden är ruskigt liten. Att hyra en uv-utrustning överhuvudtaget är inte helt självklart. Det går säkert, men då bör du ha en del uv-erfarenhet för att det ska bli bra. Visst finns det enkla kompakter, men de är sega under vattnet och om du äger en D3 har du säkert en del krav på resultatet.

Billigare och enklare är nog att hyra en fotograf istället. Du har inte många sekunder på dig under vattnet att få det rätt, och då är det en enorm fördel att ha gjort det förut och att ha vana av utrustningen. Jag har själv testat ett par gånger och tyckte det var skitsvårt att få det bra. Då har jag ändå rätt många hundra dyk med kamera och prylar för rätt mycket pengar med mig i poolen. Resultatet tycker jag är ok, men räkna med att det är dyrt att hyra motsvarande utrustning: http://www.f64.se/img/divesweden

En del babysim fotar själva eller har avtal med någon fotograf. Har du kollat med dem ni går hos? Ofta är det tyvärr med lite enklare prylar (och tyvärr kunnande), men som minnesbilder funkar det ju bra.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto