ANNONS
Annons

Underskattade bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
lacrits68 skrev:
Hej!

tycker att på flera "humor bilder" gör folk illa sig!

Är det roligt när man gör sig illa spelandes fotboll???

Då har vi HELT olika uppfatningar om vad som är humor!

Vad som kommer till sport bilder, så är dom OK, tittar aldrig på dom , fins iget intresse!

Men som sagt, alla har vi våra intressen!

ha en varm dag!

Tycker bilden är skitkul! Och tydligen repade sig killen på en gång.Så tycker jag att det är ok att garva, självklart inte om det går illa!!
Har du aldrig garvat när någon ramlat tokigt eller tappat något?
Ja ja humor är som allt annat en smaksak. Vad skrattar du åt?
Gunnar


--J--
 
Kalle_B skrev:
Nej Nej, kalle skämtar aldrig ;)

Då måste jag fråga en sak Kalle. Varför skall man då överhuvudtaget följa en tråd och tala om hur mycket man ogillar sportbilder för alla andra!

Är lite undrande bara???
Det finns ju så många andra trådar att följa.

Låt pöjkarna lägga upp sina fina sportbilder, många är ju otroligt bra!!!
 
nja.. denna tråden handlar ju inte om att lägga upp sportbilder, utan om problematiken runt varför sportbilder är underskattade. jag delgav min hypotes och biddrog även själv med sportbilder. Så inget klankande på sportbilder som bild, mer om varför sporbilder inte är populära på fotosidan.
 
Kalle_B skrev:
nja.. denna tråden handlar ju inte om att lägga upp sportbilder, utan om problematiken runt varför sportbilder är underskattade. jag delgav min hypotes och biddrog även själv med sportbilder. Så inget klankande på sportbilder som bild, mer om varför sporbilder inte är populära på fotosidan.

Är det inte lite så som med allt annat att det även går lite "mode" i bilder och vad man skall fotografera?
Om ett par år kanske vi sitter här och undrar varför det är så lite "klick" på dessa naken bilder ;-) Hi hi
 
m.bucht skrev:
Är det inte lite så som med allt annat att det även går lite "mode" i bilder och vad man skall fotografera?
Om ett par år kanske vi sitter här och undrar varför det är så lite "klick" på dessa naken bilder ;-) Hi hi

haha.. tror nog att den dagen kommer fortare än vi kan ana.. idag är det så vanligt med naket att ingen bryr sig snart... då är det heltplötsligt sexigt med snowjoggings ocg yllevantar :))
 
Sportbild!

Jag skall inte vara sämre Kalle. Här kommer mitt bidrag till "mera sportbilder på Fotosidan" ;-)

//Mattias
 

Bilagor

  • sportbild.jpg
    sportbild.jpg
    63.3 KB · Visningar: 388
Andra sätt att se...

Kalle_B skrev:
jag skriver aldrig "oj, va fin" kommentarer just för att det utvecklar inget.

Känner att jag bara måste kommentera på din kommentar, trots att det är långt efter och hela diskussionen troligen överspelad...

Jag håller inte med!
Även en till synes "menlös" kommentar som "fin bild" kan mycket väl vara utvecklande - just därför att den (om den är genuin, vilket jag väljer att tro) bekräftar något. Den bekräftar att jag sett och dokumenterat något som också tilltalar någon annan! Visst, för att göra bilden ännu bättre kan själva kommenterandet se annorlunda ut, men själv har jag alltid haft svårt för elitism... -jag ser det inte som något ideal att alla skall nå upp till en viss standard.

Måste dock säga att jag likaså tycker det är en oerhört märklig inställning du har till sportbilder... -jag respekterar den, men att dissa allt som inte är taget av yrkesproffs med decennier i yrket och tillgång till extraordinära resurser (vilket de flesta fotografer som bevakar OS eller VM faktiskt har) är ofantligt respektlöst mot alla de som försöker sig på sportfoto.

Att inte ens beundra hantverket eller ange några konstruktiva kommentarer, sådana du uppger dig vara så hemskt förtjust i, tycker jag är minst sagt märkligt och anmärkningsvärt! Jag får det inte dina argument att gå ihop riktigt, först yra en massa om kommentarernas kvalitet och sedan själv komma med ynkligt "tråkigt" som egen kommentar... -ok att bilden inte berör dig men för att gasta så mycket om utvecklande kommentarer så tycker jag du borde leva lite mer som du lär...

Jag tror dig inte när du dissar dessa bilder, jag väljer att tro att det har betydligt mer att göra med status och prestige. Sport och reportagefoto är helt enkelt inte fint nog!

Näej, näj, ja e inte bitter ja 'nte...
-bara för att vilken hel/halvnaken brud som helst för flera hundra tittar oavsett kvalitet - och för att sportbilder dissas med dåliga ursäkter om bristande hantverk eller kvalitet...
;-(
 
hmms.. ja det var lite sent detta inlägg :)... ang "fin bild" så står jag fortfarande fast vid det, likväl som att skriva "ful bild" ger ungefär lika mycket feedback. Visst "ful bild" bekräftar att bilden är ful, men på vilket sätt? Den kommentaren borde vara lika accepterande som "fin bild" eftersom "fin bild" ger bara en bekräftelse på att någonting är fint, men det är ingen konstruktiv kritik. Nog om det.

Ang att jag inte uppskattar biler som är tagna av amatörer för att dom inte har samma utrustning och erfarenhet är jag tveksam til latt kommentera just nu eftersom jag inte kommer ihåg samanhanget.. får nog bläddra tillbaka.. rent generellt är jag snarare tvärtom att jag struntar helt i personernas erfarenhet, bra bild är bra... men jag ska kolla vad jag skrev.

-----------------------------------------
Nu ahr jag kollat...

Ärligt talat kan jag inte se var ajg sagt det du refererar till.. Jag har däremot sagt att ajg sett riktigt bra bilder från OS i Athen och fotbolls VM...

Föratt kortfattat förtydliga detta.

sportbilder för mig är tråkigt rent generellt. Dels för att jag själv personligen är ganska ointresserad av sport, dels det att det är väldigt svårt att få till en riktigt bra sportbild, vilket krävs för att jag ska tycka den är bra.

Att en OS fotograf kan få till en bild som jag uppskattar beror dels på tillgängligheten på området, dels utrustningen och dels erfarenheten. detta i kombination kan få fram en bild som tom ajg skulle tycka är bra.

Är detta synonymt med att amatörer med kompaktkameror från läktaren inte kan få till en bra bild? svaret är nej. Det jag menar är att bara för att det är svårt för en amatör med sin utrustning och läge från läktaren att få till en bra bild så måste ju inte jag uppskatta den bilden mer för det. jag struntar blint i omdet är ett 40 årigt proffs med superutrustning som tagit bilden eller om det är Nisse 5 år med en Kodak engångskamera, jag utgår endast från huruvida jag gillar bilden eller inte. Däremot är ju chansen att proffset tar en bra bild ganska stor.

Vill också tillägga att detta är enabrt mina åsikter för hur jag ska tända till på en bild. Gäller även naturbilder, spelar ignen roll hur svårt det var att ta bilden, jag ger inga empatibetyg.

Om du läser alla mina inlägg så har jag aldrig klagat på sportbilderna eller deras rätt att få finnas, snarare tvärtom. Det jag har sagt äratt jag inte gillar sportbilder, och ska jag gilla dom så får dom vara redigt bra isåfall.
 
Den här tråden fick i alla fall mig att titta på massor av sportbilder som jag aldrig lagt märke till tidigare. Jag har fått mig en liten aha-upplevelse och kommit fram till att sport gör sig absolut bäst på stillbilder :) Titta på sport live eller på tv är ju aptråkigt, men det här var riktigt underhållande!
 
Platypus skrev:
//Titta på sport live eller på tv är ju aptråkigt//

Som den inbitna sportnörd jag är så kan jag inte riktigt hålla med dig... *ler* Men jättekul att du fick upp ögonen! =D
Ibland kollar man på sport på tv och "ser" en bild, håller tummarna och hoppas den finns i tidningen dagen efter.. (tidningarnas bildredaktörer har inte samma smak som jag tydligtvis.. *garvar*)
Mer sportbilder till folket! ;P

// Linda
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.