hmms.. ja det var lite sent detta inlägg
... ang "fin bild" så står jag fortfarande fast vid det, likväl som att skriva "ful bild" ger ungefär lika mycket feedback. Visst "ful bild" bekräftar att bilden är ful, men på vilket sätt? Den kommentaren borde vara lika accepterande som "fin bild" eftersom "fin bild" ger bara en bekräftelse på att någonting är fint, men det är ingen konstruktiv kritik. Nog om det.
Ang att jag inte uppskattar biler som är tagna av amatörer för att dom inte har samma utrustning och erfarenhet är jag tveksam til latt kommentera just nu eftersom jag inte kommer ihåg samanhanget.. får nog bläddra tillbaka.. rent generellt är jag snarare tvärtom att jag struntar helt i personernas erfarenhet, bra bild är bra... men jag ska kolla vad jag skrev.
-----------------------------------------
Nu ahr jag kollat...
Ärligt talat kan jag inte se var ajg sagt det du refererar till.. Jag har däremot sagt att ajg sett riktigt bra bilder från OS i Athen och fotbolls VM...
Föratt kortfattat förtydliga detta.
sportbilder för mig är tråkigt rent generellt. Dels för att jag själv personligen är ganska ointresserad av sport, dels det att det är väldigt svårt att få till en riktigt bra sportbild, vilket krävs för att jag ska tycka den är bra.
Att en OS fotograf kan få till en bild som jag uppskattar beror dels på tillgängligheten på området, dels utrustningen och dels erfarenheten. detta i kombination kan få fram en bild som tom ajg skulle tycka är bra.
Är detta synonymt med att amatörer med kompaktkameror från läktaren inte kan få till en bra bild? svaret är nej. Det jag menar är att bara för att det är svårt för en amatör med sin utrustning och läge från läktaren att få till en bra bild så måste ju inte jag uppskatta den bilden mer för det. jag struntar blint i omdet är ett 40 årigt proffs med superutrustning som tagit bilden eller om det är Nisse 5 år med en Kodak engångskamera, jag utgår endast från huruvida jag gillar bilden eller inte. Däremot är ju chansen att proffset tar en bra bild ganska stor.
Vill också tillägga att detta är enabrt mina åsikter för hur jag ska tända till på en bild. Gäller även naturbilder, spelar ignen roll hur svårt det var att ta bilden, jag ger inga empatibetyg.
Om du läser alla mina inlägg så har jag aldrig klagat på sportbilderna eller deras rätt att få finnas, snarare tvärtom. Det jag har sagt äratt jag inte gillar sportbilder, och ska jag gilla dom så får dom vara redigt bra isåfall.