ma59
Aktiv medlem
Alla vet ju att sonys skakreducering är mycket bättre än alla andra lösningar som finns på marknaden!
Jaså?
Jag vet inte det ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alla vet ju att sonys skakreducering är mycket bättre än alla andra lösningar som finns på marknaden!
sista bilden på sony-freaket, är ju en abnormitet av guds (o)-like!
Jaså?
Jag vet inte det ;-)
Är det bara jag som blir nyfiken på att läsa den tråden?Det jag reagerar på är att personerna tar med sig bråket över till tredjepartstrådar utan att ens fatta vad de gör för fel. När så en ny medlem på 17 år snällt ber om råd så klarar inte märkesfanatikerna att hålla in tyglarna utan måste bråka där med. Ingen hänsyn alls. Vad sjutton ska människan tro? I flera inlägg i tråden försökte folk styra tillbaka till ursprungsfrågan men det ignorerades totalt.
Ja det är lite sorgligt när ett kameramärke är så viktigt för en att man måste bråka om det ... och även lite patetiskt om man tror att universum roterar kring ens egna val och behov. Jag ser det mest som ett tecken på att man är osäker på sina egna val när man måste försvara dom så hårt för okända människor på nätet.
Den som tror sig leverera objektiva sanningar har iaf ett rejält självförtroende
Lite fånigt ha någon sorts objektivitetskrav på personers upplevelse av grepp, knappars placering, hur väl af funkar, hur snabbt något är, hur exakt något är, hur bra en meny är osv osv. Alla har rätt till sin egna, icke peer-reviewade åsikt. Så funkar de flesta teknikforum.
Kan hålla med, men då kan man ju lämpligen skriva så här kanske: " Kamera X:s grepp är alldeles för grunt för mina ganska stora händer och därmed kommer jag åt inmatningsknap Y ofrivilligt, men andra som har lite mindre händer kan ju uppleva det annorlunda än jag"
Håller med om att den politiska korrektheten ibland drivs för långt. Man måste väl ändå förutsätta att mottagaren inte gör sitt yttersta för att feltolka (vilket vissa verkar vilja göra). En del verkar dock anstränga sig för att skriva provokativt ("jag vill bara spetsa till det lite så det blir en diskussion") och det leder sällan diskussionen någon annanstans än nedåt, och snabbt.
...(Och glömmer man skicka med ett tjog smileys så tror alla dessutom att man menar allt man skriver bokstavligen, eller att orden ska tolkas på det elakaste möjliga sättet, hur bizarrt det än låter.)
Det låter inte alls bisarrt. Det är en sanning.
Det krävs en del fingertoppskänsla att uttrycka sig så att man inte misstolkas... alternativet är en massa smiley-figurer.
Ibland får jag känslan att smileys verkligen fyller en funktion och ger mindre tjafs.