Annons

Udda villkor för Canons fotoalbumstjänst

Produkter
(logga in för att koppla)

martin3

Aktiv medlem
Hittade detta i villkoren för Canon Image Gateway (Canons fotoalbumstjänst):

"By sending Canon any information or material, you grant to Canon an unrestricted, irrevocable license to use, reproduce, display, perform, modify, transmit and distribute that material or information, and you also agree that Canon is free to use any ideas, concepts, know-how or techniques that you send us for any purpose."

Ibland kan det alltså dölja sig riktiga fulingar i det finstilta. (Samma villkor gäller för övrigt om man beställer en testutskrift från valfri Canonskrivare). Jag hann bara skänka bort några semsterbilder till Canon innan jag läste villkoren, så ingen skada skedd :)
 
Jag har också sett detta. Jag tänkte använda mig av Canon Image Gateway tills jag hade läst villkoren. Jag hann aldrig registrera mig och börja lägga in bilder som tur var. Man får verkligen granska det finstilta noga innan man hoppar på något som typ det här. Ibland är det massor med text och man orkar nästan inte läsa men det måste man.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.