Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två olika zebramedia shoppar?

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
Skulle beställa minneskort från zebramedia. När jag sökte på pricerunner efter bästa pris så hittar jag två olika zebramedia nätshoppar, båda svenska. www.zebramedia.com och www.zebramedia.biz Zebramedia.com var lite billigare så jag beställde därifrån. Är det här samma företag, eller två olika? Verkar märkligt att två olika företag skulle ha samma namn, särskilt när de säljer exakt samma saker.

Butikerna ligger på två olika servrar, vilket förklarar de olika priserna i butiken. Det är möjligt att det ska vara så, genom att marknadsföra två olika försäljningsvägar med olika priser till olika kundgrupper.

Med tanke på att butikerna har olika layouter och är konstruerade av olika leverantörer misstänker jag snarare att det är byte till den butik som finns med .com som adress sompågår. Det är rinmligt att anta att det är DNS-förändring som ska till med .biz-adressen så att den pekar till samma IP-nummer som com-adressen har.

Bara spekulationer, men helt klart är det inte bra att marknadsföra samma butik med två olika prislistor.

Nej det är lite märkligt tycker jag, ska nog slänga iväg ett mail och höra vad de har att säga om saken.

Med tanke på hur mycket strul det har varit med sajten med .biz-adress så vore det inte så konstigt om de byter server och teknik.

Jag har bara goda erfarenheter av zebramedia.

Jag vill bara säga att jag också har mycket god erfarenhet av dem. De svarade snabbt på min mailfråga och jag fick den beställda varan dagen efter. Skillnad från Scandinavian Photo som tog sex dagar på sig efter beställning en gång!

Jag har i ett annat ärende varit i kontakt med dem (mycket trevlig och hjälpsam kille jag talade med) och passade på att fråga om biz och com. De håller på att byta adress och och biz skall enligt planerna försvinna senare idag. På de produkter jag skulle ha var de nya priserna i samtliga fall lägre än de gamla.

http://www.zebramedia.com/ gäller alltså nu.

Du hann före Leif, fick svar från dem idag att de håller på att flytta över till .com adressen.

Ja, den där .biz domänen har inte fått något vidare bra mottagande. Vårt anti-spam skydd ger ganska mycket poäng på om det är skickat från en .biz domän, utan att öht. kontrollera innehållet :)

ANNONS