maksimilian
Ny medlem
Hej.
Skall beställa en Canon Eos 30D och objektiv nu i veckan. Kameran skall mestadels användas för skid/snowboard/surf fotografering. Men nu är jag lite osäker på vilka objektiv jag skall ha. Har hittat två olika "kit" som jag tror är bra, men jag skulle behöva lite feedback och åsikter om dessa.. Jag vill ha ett som ger lite vidvinkel och ett som ger lite bättre telezoom i varje kit. Endast Canon objektiv är aktuella pga inköps deal.
Kit #1 "IS":
Vidvinkel: Canon Objektiv Ef 28-135/3,5-5,6 Is Usm 4, Pris ca 4795:-
Tele: Canon Objektiv EF 70-300/4-5,6 IS USM, Pris ca 5795:-
Det som känns lite trist med dessa objektiv är att "dom går in i varandra" lite väl mycket, samma brännvidd mellan 70-135 mm.
Totalt pris för dessa objektiv är ca 10590:-
--------------------------------------------
Kit #2 "Ej IS":
Vidvinkel: Canon Objektiv Ef 24-85/3,5-4,5 Usm svart, Pris ca 3695:-
Tele: Canon Objektiv Ef 70-200/4,0L Usm, Pris ca 7195:-
Totalt pris för dessa objektiv är ca 10890:-
Prismässigt skiljer det inte så mycket, men det känns som att IS kittet är två medelbra objektiv som man har försett med IS, medans kit #2 är två bättre objektiv utan IS.
Vad har ni för tankar om dessa kit?
MVH
Max
Skall beställa en Canon Eos 30D och objektiv nu i veckan. Kameran skall mestadels användas för skid/snowboard/surf fotografering. Men nu är jag lite osäker på vilka objektiv jag skall ha. Har hittat två olika "kit" som jag tror är bra, men jag skulle behöva lite feedback och åsikter om dessa.. Jag vill ha ett som ger lite vidvinkel och ett som ger lite bättre telezoom i varje kit. Endast Canon objektiv är aktuella pga inköps deal.
Kit #1 "IS":
Vidvinkel: Canon Objektiv Ef 28-135/3,5-5,6 Is Usm 4, Pris ca 4795:-
Tele: Canon Objektiv EF 70-300/4-5,6 IS USM, Pris ca 5795:-
Det som känns lite trist med dessa objektiv är att "dom går in i varandra" lite väl mycket, samma brännvidd mellan 70-135 mm.
Totalt pris för dessa objektiv är ca 10590:-
--------------------------------------------
Kit #2 "Ej IS":
Vidvinkel: Canon Objektiv Ef 24-85/3,5-4,5 Usm svart, Pris ca 3695:-
Tele: Canon Objektiv Ef 70-200/4,0L Usm, Pris ca 7195:-
Totalt pris för dessa objektiv är ca 10890:-
Prismässigt skiljer det inte så mycket, men det känns som att IS kittet är två medelbra objektiv som man har försett med IS, medans kit #2 är två bättre objektiv utan IS.
Vad har ni för tankar om dessa kit?
MVH
Max