Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
två olika fix till papper o film?
- Trådstartare emafemma
- Start datum
42347
Avslutat medlemskap
beror ju på hur du spä ut att. Kör du 1+4 så kan du ju ha samma fix till både papper och film. Fast personligen så tycker jag att ha 2 skilda fix blandningar är enklare.
Nån framkallare kommer inte med i fixbadet. Fixet förstör framkallaren så det behöver du inte oroa dig för.
Men prova dig fram vad du tycker fungerar bäst.
Lycka till!
/M
Nån framkallare kommer inte med i fixbadet. Fixet förstör framkallaren så det behöver du inte oroa dig för.
Men prova dig fram vad du tycker fungerar bäst.
Lycka till!
/M
Erik Schalin
Aktiv medlem
Lyssna på Lotta!
Frolicc
Aktiv medlem
Jepp! Lyssna på Lotta!
Jag har faktiskt provat det omvända, att använda filmfix till pappret och det funkade ju. Men fix är ju inte jättedyrt så känns rätt omotiverat at t försöka snåla där.
Titta i skålan där du har pappersfixet, det är alltid partiklar som simmar runt på botten. De vill man inte med i filmfixningen.
Jag har faktiskt provat det omvända, att använda filmfix till pappret och det funkade ju. Men fix är ju inte jättedyrt så känns rätt omotiverat at t försöka snåla där.
Titta i skålan där du har pappersfixet, det är alltid partiklar som simmar runt på botten. De vill man inte med i filmfixningen.
matnyttige
Aktiv medlem
Det är dessutom inte bra för hållbarheten på pappret att använda filmfix (fix som man har använt tidigare till film). Men fråga mig inte varför.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Se det så här.
Dina negativ är dina original, är det värt att chansa?
Din kopia, hur länge skall den existera?
Skall man ge bort/sälja kopian för hängning i flera år kanske man inte skall göra så.
Skall man tävla och bilden skall leva ett par månader. Då spelar det ingen roll.
Jag har en speciell burk för filmfix. Den används tills jag börjar märka en tidsförlängning eler jag tycker den är gammal och då brukar den få arbeta som första fixbad en gg.
Dina negativ är dina original, är det värt att chansa?
Din kopia, hur länge skall den existera?
Skall man ge bort/sälja kopian för hängning i flera år kanske man inte skall göra så.
Skall man tävla och bilden skall leva ett par månader. Då spelar det ingen roll.
Jag har en speciell burk för filmfix. Den används tills jag börjar märka en tidsförlängning eler jag tycker den är gammal och då brukar den få arbeta som första fixbad en gg.