Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två nya filmer från Fuji!

Produkter
(logga in för att koppla)
Och det är?

Varken ScP, Photax eller Cyberphoto har den i sitt sortiment. Tyvärr blir den nog svindyr, den ligger på över $10 hos B&H... :(
 
Hej!

Jag har ännu inte bildat mig en riktig uppfattning om 400X. Jag har inte använt den i tillräckligt varierande ljusförhållanden ännu. Men jag tycker den är betydligt bättre än 400F avseende färgåtergivning, korn mm. Det är ju väldigt värdefullt med de 2 extra stegen man får på exponeringsskalan, speciellt de första morgontimmarna.

/Göran
 

Bilagor

  • sävsångare.jpg
    sävsångare.jpg
    10.6 KB · Visningar: 188
Ytterligare ett exempel.

Jag kommer att köpa mer från Megaperls

/Göran
 

Bilagor

  • duvor_magnolian.jpg
    duvor_magnolian.jpg
    10.8 KB · Visningar: 186
Emil-G skrev:
Och det är?

Varken ScP, Photax eller Cyberphoto har den i sitt sortiment. Tyvärr blir den nog svindyr, den ligger på över $10 hos B&H... :(

Hegethorns, Cyberphoto, Fotokungen, Schönherrs, Aspkrans Foto, YFO mfl kan ta hem den. De kan ta hem den på beställning.

Kan tänka mig att den ligger på ca 100kr/r för 135 och ca 300 för en 5x120 ask.
 
Om nu Fuji Sverige har tagit in den vill säga. Den finns inte listad på deras hemsida (men där finns åas fortfarande den gamla Velvia 50...)

Nåväl, 100kr är lite saftigt för en rulle dia tycker jag. Köpte just 10 rullar Velvia 50 i mellanformat för £16, det är helt ok =)
 
Det är inte Fuji Sverige... De finns i Eu och dessa butiker vet jag har bra kontakter där också.

80-100kr/r är lite häftigt kan jag hålla med om. Men det kostar att ligga på topp och bra film som är färsk kommer inte att gå ner i pris, det är ett som är säkert.
 
Emil-G skrev:
Var du lite trött i natt Magnus? =)

Ja, det var jag. Jag klickade på "registrera svaret" men ingen bekräftelse dök upp så jag klickade igen osv, osv. Lämnade sedan sidan och när jag återvände insåg jag att jag skulle komma att framstå som en riktig "tjötgubbe" med fyra likadana inlägg.

Nåväl. Kul att tråden levt upp och att vi har fått exempel på hur den nya (nåja) 400X presterar. Vad gäller pris så tar Scandinavian 110 kronor för 400F (singel) så priset på 400X verkar vid en jämförelse inte vara så blodigt.

Vad är bäst - att be något svenskt företag att ta in filmen åt en (har någon gjort detta och vad kostade det i så fall?) eller att köpa direkt från någon utländsk internetbutik (och i så fall vilken)?
 
http://www.fujilab.co.uk/
Borde gå o beställa där till sverige också..
ii. Non UK Customers
On receipt of your order enquiry, our Customer Care Department will advise detailed delivery times and applicable shipping charges to your required delivery address.

Iof verkar alla 400x inkludera processing.
 
Clasberg skrev:
Emil-G skrev:
Var du lite trött i natt Magnus? =)

Ja, det var jag. Jag klickade på "registrera svaret" men ingen bekräftelse dök upp så jag klickade igen osv, osv. Lämnade sedan sidan och när jag återvände insåg jag att jag skulle komma att framstå som en riktig "tjötgubbe" med fyra likadana inlägg.

Nåväl. Kul att tråden levt upp och att vi har fått exempel på hur den nya (nåja) 400X presterar. Vad gäller pris så tar Scandinavian 110 kronor för 400F (singel) så priset på 400X verkar vid en jämförelse inte vara så blodigt.

Vad är bäst - att be något svenskt företag att ta in filmen åt en (har någon gjort detta och vad kostade det i så fall?) eller att köpa direkt från någon utländsk internetbutik (och i så fall vilken)?

Egen import eller köpa i butik beror nog på hur mycket du tänker köpa. Några få rullar lönar sig knappast att impotera själv, då butikerna tar hem dem med något annat och splittar frakten på hela sändingen blir priset säkert rätt OK även om de lägger på.
 
Re: finns väl


Ja det var som tusan......

Har den precis dykt upp?

Är rätt så säker på att jag kollade innan jag skrev mitt 4X-inlägg och att den då inte fanns varken hos Cyber eller hos någon annan - men jag var ju i och för sig trött....

Självklart har jag nu lagt en beställning hos Cyber. Skall bli spännande att äntligen (!!!) få testa den!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.