Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Två nya filmer från Fuji!
- Trådstartare J_Plupp
- Start datum
pixelbild
Avslutat medlemskap
Jag brukar köpa film från Hong Kong men det verkar bara finnas 120 film.
http://stores.ebay.co.uk/knotRC
http://stores.ebay.co.uk/knotRC
KVICK
Aktiv medlem
Hej!
Jag har ännu inte bildat mig en riktig uppfattning om 400X. Jag har inte använt den i tillräckligt varierande ljusförhållanden ännu. Men jag tycker den är betydligt bättre än 400F avseende färgåtergivning, korn mm. Det är ju väldigt värdefullt med de 2 extra stegen man får på exponeringsskalan, speciellt de första morgontimmarna.
/Göran
Jag har ännu inte bildat mig en riktig uppfattning om 400X. Jag har inte använt den i tillräckligt varierande ljusförhållanden ännu. Men jag tycker den är betydligt bättre än 400F avseende färgåtergivning, korn mm. Det är ju väldigt värdefullt med de 2 extra stegen man får på exponeringsskalan, speciellt de första morgontimmarna.
/Göran
Bilagor
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Emil-G skrev:
Och det är?
Varken ScP, Photax eller Cyberphoto har den i sitt sortiment. Tyvärr blir den nog svindyr, den ligger på över $10 hos B&H...
Hegethorns, Cyberphoto, Fotokungen, Schönherrs, Aspkrans Foto, YFO mfl kan ta hem den. De kan ta hem den på beställning.
Kan tänka mig att den ligger på ca 100kr/r för 135 och ca 300 för en 5x120 ask.
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Det är inte Fuji Sverige... De finns i Eu och dessa butiker vet jag har bra kontakter där också.
80-100kr/r är lite häftigt kan jag hålla med om. Men det kostar att ligga på topp och bra film som är färsk kommer inte att gå ner i pris, det är ett som är säkert.
80-100kr/r är lite häftigt kan jag hålla med om. Men det kostar att ligga på topp och bra film som är färsk kommer inte att gå ner i pris, det är ett som är säkert.
Clasberg
Aktiv medlem
Emil-G skrev:
Var du lite trött i natt Magnus? =)
Ja, det var jag. Jag klickade på "registrera svaret" men ingen bekräftelse dök upp så jag klickade igen osv, osv. Lämnade sedan sidan och när jag återvände insåg jag att jag skulle komma att framstå som en riktig "tjötgubbe" med fyra likadana inlägg.
Nåväl. Kul att tråden levt upp och att vi har fått exempel på hur den nya (nåja) 400X presterar. Vad gäller pris så tar Scandinavian 110 kronor för 400F (singel) så priset på 400X verkar vid en jämförelse inte vara så blodigt.
Vad är bäst - att be något svenskt företag att ta in filmen åt en (har någon gjort detta och vad kostade det i så fall?) eller att köpa direkt från någon utländsk internetbutik (och i så fall vilken)?
virot
Aktiv medlem
http://www.fujilab.co.uk/
Borde gå o beställa där till sverige också..
ii. Non UK Customers
On receipt of your order enquiry, our Customer Care Department will advise detailed delivery times and applicable shipping charges to your required delivery address.
Iof verkar alla 400x inkludera processing.
Borde gå o beställa där till sverige också..
ii. Non UK Customers
On receipt of your order enquiry, our Customer Care Department will advise detailed delivery times and applicable shipping charges to your required delivery address.
Iof verkar alla 400x inkludera processing.
Robert_Vallentuna
Aktiv medlem
Clasberg skrev:
Emil-G skrev:
Var du lite trött i natt Magnus? =)
Ja, det var jag. Jag klickade på "registrera svaret" men ingen bekräftelse dök upp så jag klickade igen osv, osv. Lämnade sedan sidan och när jag återvände insåg jag att jag skulle komma att framstå som en riktig "tjötgubbe" med fyra likadana inlägg.
Nåväl. Kul att tråden levt upp och att vi har fått exempel på hur den nya (nåja) 400X presterar. Vad gäller pris så tar Scandinavian 110 kronor för 400F (singel) så priset på 400X verkar vid en jämförelse inte vara så blodigt.
Vad är bäst - att be något svenskt företag att ta in filmen åt en (har någon gjort detta och vad kostade det i så fall?) eller att köpa direkt från någon utländsk internetbutik (och i så fall vilken)?
Egen import eller köpa i butik beror nog på hur mycket du tänker köpa. Några få rullar lönar sig knappast att impotera själv, då butikerna tar hem dem med något annat och splittar frakten på hela sändingen blir priset säkert rätt OK även om de lägger på.
maker
Aktiv medlem
Clasberg
Aktiv medlem
Re: finns väl
Ja det var som tusan......
Har den precis dykt upp?
Är rätt så säker på att jag kollade innan jag skrev mitt 4X-inlägg och att den då inte fanns varken hos Cyber eller hos någon annan - men jag var ju i och för sig trött....
Självklart har jag nu lagt en beställning hos Cyber. Skall bli spännande att äntligen (!!!) få testa den!!
Ja det var som tusan......
Har den precis dykt upp?
Är rätt så säker på att jag kollade innan jag skrev mitt 4X-inlägg och att den då inte fanns varken hos Cyber eller hos någon annan - men jag var ju i och för sig trött....
Självklart har jag nu lagt en beställning hos Cyber. Skall bli spännande att äntligen (!!!) få testa den!!
danneman
Aktiv medlem
KVICK skrev:
Ytterligare ett exempel.
Jag kommer att köpa mer från Megaperls
/Göran
Fint! Spännande med nå't nytt på filmfronten, nu tänds hoppet om drägliga bilder på ISO400.
Roger Hållquist
Medlem
Fuji är en toppentillverkare av film. Jag har alltid hållt Fuji före Kodak...i vart fall när det gäller färgfilm /Roger