Annons

Två nya filmer från Fuji!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Hustrun översatte pressmeddelandet för mig och jag blir lite förundrad. Håller med Jerevan om att filmen bara verkar vara på väg ut genom dörrarna.

Vidare tycks Fuji presenterar filmen som något av en nyhet trots att jag (m fl antar jag) har väntat på att få köpa filmen alltsedan den presenterades i februari, dvs i sju månader (!!!).

Det är inget fel på 400 F men när man vet att det finns något bättre så väntar man med att köpa om man kan.

Jag längtar efter att få dra igenom några rullar 400X snart.
 
Filmen fanns, tillsammans med stora exempelbilder på Photokina 2006. Se artiklen Photokina 2006 - Dag III.

Såg riktigt trevlig ut även i gigantiskt format. Naturligtvis inte scannat med någon hemmascanner. Men ändå.
 
Clasberg skrev:
Vidare tycks Fuji presenterar filmen som något av en nyhet trots att jag (m fl antar jag) har väntat på att få köpa filmen alltsedan den presenterades i februari, dvs i sju månader (!!!).
Lite väl optimistiskt kanske, med tanke på att det står så här på sidan trådstartaren länkade till:
"Fujichrome Provia 400X Professional will be available on an inventory turnover basis beginning late summer 2006."
Jag vet dock inte när det anses vara "late summer" i USA.

Olle
 
Olle skrev:
Lite väl optimistiskt kanske, med tanke på att det står så här på sidan trådstartaren länkade till:
"Fujichrome Provia 400X Professional will be available on an inventory turnover basis beginning late summer 2006."
Jag vet dock inte när det anses vara "late summer" i USA.

Olle

Jaha. Det hade jag missat. Lite pinsamt eftersom jag i februari mailade till Fuji och undrade när jag kunde köpa filmen. Fick inget svar så jag mailade igen (denna gång i lite syrligt ton i anledning av att de inte svarade första gången). Fick inte heller då något svar. De uteblivna svaren kanske berodde på att de tyckte att jag skulle läsa på lite bättre även om jag ändå tycker att de kan kosta på sig att svara även när sådana som jag ställer dumma frågor.

Nåväl late summer borde väl snart vara över - eller vad tycker Ni?

Enligt vissa rapporter från Photokina var ju förstoringen/arna (?) från 400X fantastiska.

Hoppas att vi snart kan få prova själva.
 
Jo, men samma bild tagen med Fuji Velvia lär vara ändå bättre. Så vad är nytt egentligen, förutom att det är ISO 400.
 
Jörgen Johansson (Hercules) skrev:[/i]
Jo, men samma bild tagen med Fuji Velvia lär vara ändå bättre. Så vad är nytt egentligen, förutom att det är ISO 400.

Öhh,kanske just för att den är 2ggr snabbare!?
 
YES!

Men....Min favoritfilm 400f...Nå jag hoppas denhär ger lika bra pressningar! Mycket goda nyheter är detta! Vad betyder det?? F6an får jobba hårt!:)
 
Yihaaa!

Jag blir alltid lika glad när det släpps en ny film. Då finns det fortfarande hopp om att kunna skjuta dia ett tag till. Det är så deprimerande när man knallar in på Scandinavian Photo och så har de ingen E100VS hemma och har heller inget på gång in om ingen lägger en beställning. Trist. Då skickar jag hellre efter från Hegethorns. Blir billigare.
 
Inget är som väntans tider.........

När skall vi få köpa 400X i svensk butik?

Scandinavian har den i vart fall fortfarande inte i sin webshop.

Dök upp med buller och bång i februari 2006 - nu har vi snart juli 2007....

Kan man inte rent av påstå att Fuji är lite taskiga mot oss svenska diakunder. Visst är 400F en fin film men varför kan man inte få välja?
 
Inget är som väntans tider.........

När skall vi få köpa 400X i svensk butik?

Scandinavian har den i vart fall fortfarande inte i sin webshop.

Dök upp med buller och bång i februari 2006 - nu har vi snart juli 2007....

Kan man inte rent av påstå att Fuji är lite taskiga mot oss svenska diakunder. Visst är 400F en fin film men varför kan man inte få välja?
 
Inget är som väntans tider.........

När skall vi få köpa 400X i svensk butik?

Scandinavian har den i vart fall fortfarande inte i sin webshop.

Dök upp med buller och bång i februari 2006 - nu har vi snart juli 2007....

Kan man inte rent av påstå att Fuji är lite taskiga mot oss svenska diakunder. Visst är 400F en fin film men varför kan man inte få välja?
 
Inget är som väntans tider.........

När skall vi få köpa 400X i svensk butik?

Scandinavian har den i vart fall fortfarande inte i sin webshop.

Dök upp med buller och bång i februari 2006 - nu har vi snart juli 2007....

Kan man inte rent av påstå att Fuji är lite taskiga mot oss svenska diakunder. Visst är 400F en fin film men varför kan man inte få välja?
 
Var du lite trött i natt Magnus? =)

Jag antar att Fuji Sverige tycker att marknaden är för liten här i landet, "alla" har ju gått över till digitalt. Det lättaste är nog att köpa den utomlands, Megaperls, B&H eller Ebay.
 
Du kan helt säkert beställa den via de välsorterade butikerna. Ser att den finns i lager som både 135 och 120 hos en välsorterad dist.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.