Konstruktiv kritik formaliserat...
Var på kurs förra veckan med ovannämda norrman vilket bl.a. gjort att jag nu funderar på att lämna digital kameran och börja fotografera Dia....
Under den kursen hade vi ca. 2 timmar genomgång av bilder vi tagit dagen före. Vi fick välja ut tre bilder som Terje tittade på och gav mer eller mindre konstruktiv kritik (han är ju norrman med alla de komplex som finns sedan den gamla Unions tiden ....
)
Som alla ser så är Terje väldigt aktiv på dessa sidor men som jag märkte på kursen har han en oanad källa att gräva ur med kunskap plus diverse ideer hur en bild skall skapas eller hur man kan lyfta upp en bild....
En tanke jag hade på kursen är att bortsätt från problemet att scanna in Dia så är WEB:en utmärkt forum att ha sådana mera djupa bilddiskussioner som vi hade ... plus att man kombinerade detta med vissa läredelar...
Jag deltar i något liknande då det gäller fåglar och Ölands folkhögsskola och det fungerar bra....
Fråga: Finns det intresse att skapa en typ av mera slutet kurs forum där man binder upp Terje mot en viss avgift..... att man skall t.e.x utföra vissa teman, få bilder kommenterade av honom mera utförligt än han gör i detta forum..... också lära sig vissa moment och ha teman (nattfotografering, vatten, snö, sten, motivet i oskärpa...).
Alternativt att man skapar någon typ av Alumni för folk som deltagit på diverse kurser....
där man kan fortsätta hålla kontakt och ev. köra WEB baserade kurser ......
Hlsn
[email protected]