Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

tredjepartstillverkade fjärrutlösare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Hej, min födelsedag nalkas och högst upp på listan står en fjärrutlösare. då jag tittade på cyberphoto var den här det enda jag kunde hitta http://www.cyberphoto.se/info.php?article=RM-L1AM

jag blev minst sagt "paff", hur kan det vara så dyrt med en sladd och och en knapp? Har ni någon att tipsa om? borde det inte finnas tredjepartstillverkare som gör detta mycket billigare?

/johannes med en Sony A100H
 
Jag har handlat en del ”småsaker”, bland annat fjärrutlösare från Kaffebrus.

Har betalat med kort, och fått grejorna dagen efter i postlådan. Så jag har inget att klaga på, då det gäller den sidan.
 
Har en 'fulfjärr' av märket Adidt från Batterimannen (Tradera) till min D70s som jag köpte för 150 kr ungefär. Har funkat hur bra som helst i två år. Nu i väntans tider bestälde jag en trådis till en kommande D300 av samma tillverkare från Kaffebrus för 199 bagis. Leverans dagen efter även till mig.

Jag förmodar att det är samma prylar som man kan köpa ännu billigare på E-bay, men för mig känns det ändå smidigt med en svensk återförsäljare.

Per
 
Jag har handlat både filter och fjärrutlösare av Kaffebrus, han är seriös och bra att handla av, med förskottsbetalning så har du det som regel dagen efter.
 
Pollock skrev:
bra tips, vet inte om jag vågar lite på e-bay bara.. hittade den här för en sekund sedan!! http://kaffebrus.com/fjarrutlosare-for-sony-minolta-460.html

är det en pålitlig sida?
Jag använder samma fjärrutlösare för Nikon och den har funkat bra. Det var inga problem alls att beställa från Kaffebrus heller. Betalade med kort, allt gick snabbt och smidigt. Extra plus att man inte betalar frakt. Ska snart lägga in en beställning på lite småplock därifrån igen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.