Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasig ryggsäck, kan man byta ut spännen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik_L

Aktiv medlem
Hej!

Min lowepro ryggsäck pajjade just, ena spännet man "klämmer i" varje gång man tar på den gick rätt av. Någon som vet om man kan köpa reservdelar eller om det bara är att pynta upp ett par tusen för en ny? Garantin är utgått och det var säkert mitt eget fel på nåt vis.

Tack!

Från Lowepros hemsida

http://www.lowepro.com/support/frequently-asked-questions#8

Q: Are replacement parts offered and how do I go about purchasing a part from Lowepro (e.g. dividers, straps, etc.)?
A: We can often replace missing or lost accessories to your product at a reasonable cost (e.g. a zipper pull or a strap). Please contact your local distributor for further information and for replacement options.

Alltså: fråga där du köpte ryggan.

Annars kan vissa sybehörsaffärer och friluftsbutiker som Naturkompaniet ha spännen för gör-det-självare

Petter ...

Från Lowepros hemsida

http://www.lowepro.com/support/frequently-asked-questions#8

Q: Are replacement parts offered and how do I go about purchasing a part from Lowepro (e.g. dividers, straps, etc.)?
A: We can often replace missing or lost accessories to your product at a reasonable cost (e.g. a zipper pull or a strap). Please contact your local distributor for further information and for replacement options.

Alltså: fråga där du köpte ryggan.

Annars kan vissa sybehörsaffärer och friluftsbutiker som Naturkompaniet ha spännen för gör-det-självare

Petter ...

Tack så mycket Petter!

Jag borde ju ha kollat på Lowepros hemsida själv, men så långt tänkte jag inte och nu slapp jag. :)

Som tur är har jag köpt min ryggsäck hos fotovideo som ju är suveräna att ha att göra med. Eftersom spännet sitter fastsytt på remmen får jag nog gå till skräddaren sen ändå. :) Skönt att jag slipper köpa en ny ryggsäck, det var väl bara jag som så ofta som jag gör förutsätter att allt går åt helsicke.

Henrik

Jag handsydde fast ett nytt spänne på en ryggsäck. Spännet tog jag från en bagagerem, köpt på en flygplats. Lätt som en plätt. Annars tror jag en skomakare är bättre än en skräddare för denna sorts grovsömnad.

Troligen finns reservspännen att köpa hos välsorterade sportaffärer, om man inte gör som jag och köper en rem och slaktar.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto