Annons

Traderabluff??

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kiwawa

Aktiv medlem
Har mejlat säljaren angående garantin 2 ggr och får inget svar, så passa er om ni tänker köpa av den personen!
 
Ypperlig tilläggsförklaring... självklart är det den personen, det visste ju alla! Jag rekommenderar å det bestämdaste att aldrig köpa ngt av den personen på Tradera, han/hon är inte att lita på! ;)
 
Senast ändrad:
Re: Re: Re: Traderabluff??

kiwawa skrev:
Antar att det är "en" person bakom annonsen, och då menar jag naturligtvis DEN personen.

Vad jag tror de andra menar är vad säljaren kallar sig på Tradera eller att du har en länk till objektet så vi kan bilda oss en uppfattning.
 
Objektet lämnar sveavägen, är vi säkra på att det är han?

Är det kanske så att det finns en början på den här tråden nån annanstans? Och att det råkade bli en ny istället för ett svar?



edit: jaha en liten miss, så kan det ju gå ibland.
 
Re: Objektet lämnar sveavägen, är vi säkra på att det är han?

David G skrev:
Är det kanske så att det finns en början på den här tråden nån annanstans? Och att det råkade bli en ny istället för ett svar?



edit: jaha en liten miss, så kan det ju gå ibland.

Förbannade djävla tetrapack, man blir ju alldeles snurrig.
 
Vilken garanti? Det där måste väl va nåt gammalt begagnat, eller gör nikon fortfarande nya manuella objektiv?




Edit: Annonsen är ju bara några timmar gammal och det där namnet "c-hylse" känns ju bekant, han kanske bara inte har kollat mejlen än.



Edit2: jasså det var fel länk
 
Senast ändrad:
Är det inte vår käre vän "Daniel Andersson" som kallar sig för "Erik" nu?

Om han nu skall kalla sig en massa olika namn -- och Daniel Andersson är ju inte heller hans riktiga namn -- så kan han ju åtminstone ändra texten och inte köra med samma hela tiden. Är karln helt rubbad, eller?

Här har vi en kille man hoppas åker fast i Skatteverkets drive efter personer som handlar yrkesmässigt på nätet.
 
Har mejlat denna person angående garanti , och det är USA garanti . Men han säger att han står för frakt dit om det skulle bli problem med den.

Mvh peder
 
En kompis köpte en Pentax K10D från honom. Efter att ha skickat kvittot till Pentax i USA så fick han en International Guarantee utskriven som gäller ett år i hela världen. Funkar kanske inte lika med Nikon dock.
 
Jag tror definitivt det är den gamle Daniel Andersson och han tror jag egentligen heter Sina. Jag och en kompis köpte varsin D80 från honom förra året och då skickade han av misstag med ett kvitto från USA (han köper där) som visade att den nya produkten vi köpt (18-55) inte var ny utan "used". Vi hade mycket krångel och säkert 30-40 mail fram och tillbaks med den här personen.
 
Om man tittar på omdömmena han fått så är det bara positiva omdömen.

Nu gäller väl de inte garantier.

Å varför köper man inte själv från USA, måste bli billigare eller åptminstone samma pris. Å då får man åtminstone ett riktigt kvitto.

Elektronikshop, han har väl inget företag antar jag.

Maila skattemyndigheten å be dom kolla upp honom. Så som han säljer så är det antagligen ingen hobby han har.
 
Är det inte så att han har någon kompanjon i usa som köper prylen och sedan skickar den som gåva till "daniel andersson" och på sätt slipper moms och tull?

har för mig jag läst om det i andra trådar som rör herr "AD"
 
Jag har hört att det förekommit förbyggande åtgärder mot dessa bluffare. Någon skapar ett falskt konto på Tradera och bjuder en fantasibelopp på bluffarens objekt, säg 1 000 000 kr. Då kommer ingen spekulant att bjuda över och han får inga pengar för objektet. När auktionen är över, så står bluffaren där med en räkning på 1000 kr från Tradera.

Naturligtvis är detta egenmäktiga förfarande förkastligt och ingenting att rekommendera...
 
Saxdalen skrev:
Elektronikshop, han har väl inget företag antar jag.

Bolagsverket känner åtminstone inte till det namnet, så du tror helt rätt, det är inget registrerat företag. Det finns däremot en hemsida registrerad med det namnet (www.elektronikshop.se), som ska sälja massageapparater och dylikt, men förutom sidrubriker och kontaktinfo verkar deras hemsida vara totalt tom på information.

Suspekt? Neeej, vadå? Hallo, killen är ju kreativ och orkar väl bara inte bry sig om så pass fjuttiga saker som byråkrati. Inte ska han lastas för att staten trycker ner alla kreativa och frisinnade företagare...

Edit: Kontaktuppgifterna på hemsidan pekar på ett aktiebolag beläget i Visby. Detta bolag är registrerat på Bolagsverket. Om denna Elektonikshop har något att göra med Elektronikshoppen på Tradera, det vet jag ingenting om. Om de är helt olika personer bakom dessa två Elektronikshoppar, så har ingen av dessa iaf inte regsitrerat sig ett företag med det namnet.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.