Annons

Trångt på hårddisken

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Min SSD-disk börjar bli lite trång och jag funderar lite på vad jag eventuellt bara kan ta bort. Vad kan detta vara för något? 5,3 GB är ju en del....

Edit: Förtydligande: Jo, jag misstänker såklart att det är backupper av telefonen. Är det iTunes som lägger dem där? Varför finns det 3 stycken i så fall? Kan jag ta bort dem nu när jag kör iCloud?

Bilagor

• Skärmklipp4.JPG
    Skärmklipp4.JPG
    71.6 KB · Visningar: 339
Va har du på den? Egentligen ska du ha OS på den och då kan du inte ta bort så mkt.

/Stefan R. Nilsson
Alla stavfel beror på Tapatalk

Första träffen på Google med "WHat is Apple MobileSync" hade gett dig svaret "Det är Itunes säkerhetskopior av iOS-enheter".

Senast ändrad:
Känner mig lite korkad, men jag förstår inte vad du menar med ett olyckligt iTunes och hantera dem därifrån. Kan inte en eventuell återläsning ske via iCloud om det skulle bli aktuellt?

Känner mig lite korkad, men jag förstår inte vad du menar med ett olyckligt iTunes och hantera dem därifrån. Kan inte en eventuell återläsning ske via iCloud om det skulle bli aktuellt?

Om du raderar mapparna så kommer Itunes att bli olycklig och bete sig kosntigt.

Om du däremot plockar bort backupperna innifrån Itunes så är allt frid och fröjd.

Du kan antingen ändra platsen på din profil, eller montera en annan disk på platsen för profilkatalogen, men jag rekommenderar inget av det. Avinstallera iTunes så lever du längre.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto