Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

trådlös blixt tillverkning

Produkter
(logga in för att koppla)

JP Collén

Aktiv medlem
Om man inte vill köpa dyra pocketwizard grejjer till blixten, så man får fjärrstyrd blixt, utan att man vill göra det själv. Hur gör man det? Är det någon som har gjort det och vet att det funkar??? Är mycket intresserad av alla detaljer man kan få om hur man bygger..
Ska helt enkelt kunna placera ut blixten utan sladdar .
 
jag vet inte exakt hur man sak bygga en, men jag har gjort en tillfällig lösning, att sätta en enkel fotocell till avtyckaren på en av studioblixtarna, det funkar om fotocellen registrerar ett tillräckligt stark ljus, man bör kunna göra den känsligre, en fotocell kostar väl inte mer än 15kr.
 
Det är ett pågående projekt för mig. Har kommit en bit på väg. Har utgått från trådlösa dörrklockor. En viss modifiering krävs för att inte få någon fördröjning. Återkommer med mer info framöver när det fungerar.
 
fixa några ir-dioder koppla de med ett batteri igenom en strömbrytare (i detta fallet kameran) använd en blixtkabel och koppla igenom eller igenom en såndär grej som man trycker in i blixtskon och fixa sedan en mottagardiod och koppla på blixten skulle kunna funka nån som kan utveckla mer noggrant kanske?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.