ANNONS
Annons

trådar försvunnit?

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter.H

Aktiv medlem
Har det försvunnit meddelanden som skrivits under gårdagen? (2005-08-08) - en hel del trådar som jag svarade på igår, existerar inte över huvud taget längre. (seriösa trådar).

En tråd har iallafall tagits bort - på anmodan av trådstartaren - det handlade om en bildpublicering på Expressen.

Har du något exempel på tråd där ditt inlägg skulle ha försvunnit?

Snälla fotosidan, ta inte bort hela trådar.
Rensa ut det som är olämpligt, skriv en komentar om att nu ändrat i inlägget. Lås sedan tråden.

Men ta inte bort hela tråden. Det kan finnas viktig/intressant information som kan vara bra för framtiden.

Vad krävs för att trådar ska bort på anmodan av trådstartaren?
Är det bara trådstartare om kan begära det eller även andra som varit aktiva då de ångrar sina inlägg? Bara i vissa fall eller alltid?
Bara nyfiken..

Den här diskussionen hade varit omöjlig att redigera om - det hela handlade om ett specifikt upphovsrättsligt spörmål med en tidning, där trådstartaren gick ut med anklagelser men sedan gjorde upp med dem eller att det redde ut sig på annat sätt. (Och jag kan nog lova att det som sades i den diskussionen har redan sagt om och om igen i tidigare "dom snodde min bild"-trådar :)

Det beror helt på omständigheterna om vi raderar en tråd eller inte. Ibland har tex någon begärt att ta bort en tråd därför att man fått svar på sin fråga - men sådant raderar vi inte, då det kan vara intressant för andra.

Det är primärt trådar och inlägg där man går till angrepp mot någon eller något, ofta lite ogrundat, som vi kan tänka oss att radera. Ja man kan begära att få ett visst inlägg ändrat, men det är inte säkert vi bifaller.

Tycker det är rätt att det är hårda bud och att hänsyn till situation tas, men själv skulle jag önska få en grej omprövad ang. en diskussion om barns död..

Hur går jag tillväga för omprövning? Är omprövning möjlig?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto