Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Top Model Sverige...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja tack Jens! Här kan man ju tydligt se att den senaste plåtningen är väldigt tråkig enligt mig. Det är bara den första plåtningen som är retuscherad.
Tycker spindelplåtningen också ser retusherad ut med uppljusning av iris och ögonvitor.

Jag kommer ihåg plåtningen med spindlar i amerikanska top model... och jösses så bra de var. Visserligen får man komma ihåg att den shooten låg betydligt senare i programmet och är förmodligen en anledning till att kvalitén är sämre nu.

sflow skrev:
Jag kommer ihåg plåtningen med spindlar i amerikanska top model... och jösses så bra de var. Visserligen får man komma ihåg att den shooten låg betydligt senare i programmet och är förmodligen en anledning till att kvalitén är sämre nu.

Ja det är sant att det kanske är så att dom sparar det bästa till slutet.

Re: Re: Re: Top Model Sverige...

.Z. skrev:
Har fortfarande inte sett programmet i fråga men det kan väl inte vara så oseriöst så att man tvingat modefotografer att använda Hasselblad?

Ingen seriös fotograf ställer väl upp med en utrustning han inte är van?

Antar att fotograferna använder H-blad i normala fall. Om inte annat så är väl detta program bara ett i raden av all skit som sköljer över oss...

//Larsa

H1a är lika enkel att använda som vilken systemkamera som helst. Jag har fått låna en för ett jobb , bekantade mig med kameran i ett par timmar innan sen var det bara att köra på. Inget avancerat där inte :)

Här ser man tydligt rodnader i huden efter att spindeln har klättrat där. Sånt tycker jag verkligen att han borde ha tagit bort.

Bilagor

• topm.jpg
    topm.jpg
    5.4 KB · Visningar: 338
Ah, vad skönt o se kvinnor istället för barbiedockor. Däremot så hade man väl kunnat ta bort hudirritation av spindlarna och även fixat till kontraster och efterarbete. Men jag gillar att dom inte är sönderretuscherade i huden så de ser sådär plastigt hemska ut, man ser faktiskt en fräken eller två. :)

Re: Re: Re: Top Model Sverige...

.Z. skrev:
Har fortfarande inte sett programmet i fråga men det kan väl inte vara så oseriöst så att man tvingat modefotografer att använda Hasselblad?

Ingen seriös fotograf ställer väl upp med en utrustning han inte är van?

Antar att fotograferna använder H-blad i normala fall. Om inte annat så är väl detta program bara ett i raden av all skit som sköljer över oss...

//Larsa

Det är ett i raden av all skit som sköljer över oss oavsett kamera.

Aludien skrev:
Ah, vad skönt o se kvinnor istället för barbiedockor. Däremot så hade man väl kunnat ta bort hudirritation av spindlarna och även fixat till kontraster och efterarbete. Men jag gillar att dom inte är sönderretuscherade i huden så de ser sådär plastigt hemska ut, man ser faktiskt en fräken eller två. :)

Håller med dig på allt detta : )

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar