Annons

tokina

Produkter
(logga in för att koppla)

knasen00

Medlem
hej jag har en tokina 80-200 objetiv och inte vet villken kamera den passar till den passar inte minolta gamal analåg eller nikon D80 digital så jag hoppas att non kan veta vart den passar till

jag är inte säcker på att om jag harlackt dena tråd rätt så ni får flytta på dena så den hamnar rätt

Bor du i närheten av en välsorterad fotoaffär så gå ditt med objektivet och kolla.

Med tanke på den samlade kunskapen här på forumet så räcker det sannolikt att Du lägger upp en bild som visar hur bajonetten/fästet ser ut så får Du veta vilket fabrikat den passar på!

jag hittade en sack somkanse kan hjälpa det står på en gul lap

JCII 18
PASSED
JMDC

Bilagor

• DSC_0015.jpg
    DSC_0015.jpg
    10.8 KB · Visningar: 492
Fotografera själva fattningen istället. D.v.s. undersidan av objektivet. Gärna med en linjal brevid.

vilka model kan den passa till då för det så att jag har fåt den av en kompis och jag undrar nu vilken kamera model den passar till kan sälja den till non som vill ha den för en bra summa

Tycker också att det ser ut som Pentax k fattning på den och då passar den på alla Pentax digitala systemare, visst AF funkar inte men det är inget större problem och är den optiska kvaliteten bra på gluggen så är den nog säljbar.

Numera är ju vissa av pentax egna gluggar egentligen Tokina gluggar med Pentax logga och mitt Tokina 400mm är en utmärkt glugg så bra gluggar gör dem iaf så vill Du inte ha den själv så bör de kunna säljas men har ingen koll på pris men sök på Ebuy, tradera och liknande så hittar du andra så får du en fingervisning.

Tycker också att det ser ut som Pentax k fattning på den och då passar den på alla Pentax digitala systemare, visst AF funkar inte men det är inget större problem och är den optiska kvaliteten bra på gluggen så är den nog säljbar.

Numera är ju vissa av pentax egna gluggar egentligen Tokina gluggar med Pentax logga och mitt Tokina 400mm är en utmärkt glugg så bra gluggar gör dem iaf så vill Du inte ha den själv så bör de kunna säljas men har ingen koll på pris men sök på Ebuy, tradera och liknande så hittar du andra så får du en fingervisning.

så du vill inte köpa den då

men går det att byta back stycket så den passar till en minolta är det non som vet det om det går

Vill minnas att det finns adaprar för att få Pentax k fattning att passa på både Canon och Nikon, men kan de märkena för dåligt för att säga hur det funkar med vad som funkar i komunikation mellan glugg och kamera men det kan säkert andra bättre.

Nix ingen just nu, men släng upp en annons här på FS kan lyckas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar