Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokiga japaner - smart blixtlösning

Produkter
(logga in för att koppla)
Och inte bara roligt, faktiskt riktigt smart också! Ingen klumpig blixt på kameran, inga problem med att rikta om blixten för stående resp. liggande bildformat.

Ett krux är möjligen att hjälmen skymmer en del av det reflekterade blixtljuset. Det borde gå att lösa med en framåtriktad blixt och ett halvgenomskinligt vitt paraply.
 
Coolt påhitt, fast det blir lite svårt att vara diskret med en sån där på huvet. :)
 
Kanske det bästa jag har sett. Och som alltid är det våra asiatiska vänner som står för fantasin!
 
Det löser ju alla mina problem med att få schysst ljus i kyrkan på bröllopet jag ska plåta i sommar. Och så diskret sen!
 
Tokyo rules !

Helt genialisk lösning för en papparazzi som vill ha en bild där folk tittar in i kameran ...
( eller något avanför den i alla fall )
Visst skrattade folk åt cyklister som började med hjälm också ...
 
Jag är lite impad av själva bildresultatet. Vanligt blixtljus ute blir ofta platt, hårt och med en skarp reflex i ögonen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.