Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjockt papper i Epson 3800

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Jag har problem med att få skrivaren att mata in tjockare fotopapper. Den säger ifrån att pappret är fel isatt. Det ska ju funka upp till 350g har jag för mig. Försöker via bakre hållaren men den blir ju även den en lite böjd pappersbana, vad gör jag för fel? På väg att sätta släggan i skrivaren snart!

Har joxat lite till nu och det är canvas jag inte får att ladda nu. De tjocka pappren funkade helt plötsligt. Skrivaren var väl trött i går natt...
Ska kolla länken, tack så länge.

just canvas kan vara lite struligt tack vare det inte är någon styrsel i det. Det bästa är att köra på rulle med canvas men jag vet inte om din skrivare tar rullpapper. Jag kör epson 7900 o kör alltid rulle på canvas o det strular inte. Däremot när jag körde epson 2200 o körde lösa canvas ark så ville inte skrivarn dra in duken o fick då tipset om att fästa a4 ark på baksidan för att få in den i matningen o då funkade det klart bättre.

Jag har en Epson Stylus Pro 3880.
Känner igen problemet tills jag lärde mig skrivaren.
Tjockt styvt papper ska i min skrivare matas in plant framifrån. Kan vara lite lurt om det inte är absolut plant, finns mycket att fastna i. Ska skjutas in så långt att man kan rikta det i framkanten. När man sedan börjar skriva drar skrivare in det så att utskriften börjar i framkanten. Då gäller det att det finns plats bakom för annars händer det saker.

Aningen mjukare papper kan köras från det bakre facket.

Tunnt papper och Canvas kör jag i sheet-mataren. Canvas givetvis enstyck.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar