Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjocka fotografer sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Tänkte ett litet länktips för er!

www.paulun.com

Han kan allt.

Sen kan kaffe ha en positiv effekt på fettförbränningen dock ej i större mängder. Ta en kopp på morgonen (utan socker eller sötningsmedel) innan en promenad på minst 30 min. Gör susen för kroppen.

Lycka till!!!

mvh

Peter
 
Re: Bantningsklubben går OFFLINE

"Skåningen" skrev:
När jag startade denna tråden var syftet att få stöd och kompisar att banta i grupp med mig .Men som vanligt har denna tråden "ballat ur" då Jantelagen och Besserwissers slår till och bråkar och debatterar.En erbjuder knarktabletter, en annan gör narr av det hela osv osv

Allt jag ville, var att vi skulle samlas ett gäng och banta bort lite fett och få oss att må bättre, i vår egen takt och med egna mål utan en massa fördömmanden eller "pekande med fingrar".

Ett flertal personer har skrivit till mig och säger att de känner precis som Efwa, att de gärba vill vara med, men då annonyma då de inte klarar av detta snacket och påhoppen .

Jag har därför tagit beslutet att hoppa av denna tråden och alla vi som skall banta i grupp kommer göra det över E-mail, som jag är "central" för.


Alla ni som vill vara med och banta i grupp, med egna mål och metoder, men med stöd från alla andra, utan fördömmanden, skriver vänligen till mig.


[email protected]

Varje Måndag väger vi oss och jag sammanställer resultaten. Dessutom kommer det minst 1 brev i veckan med recept och tips.


Mvh

Niklas Wibom 110.2 kg
www.niklaswibom.com

Men Niklas då, om ni hade bara LITE mer tålamod än två dagar i denna tråd, så skulle ni nog se att "vi andra" tröttnar och ni fick ha tråden för er själva. Off-line tror jag inte ett skvatt på.
Slappna av och kliv in i tråden igen. Många av tipsen är ju faktiskt mycket seriösa.

Mats/ som trodde att Niklas kunde hantera en STOR portion humor.
 
Jag vill vara med!! För inte så länge sedan klev jag upp på vågen det var länge sen jag vägde mig och den jävla nålen ramla av!
Väger 98 kg och har satt som mål att gå ner 10 kg genom att hitta rätt sätt. Kommer inte att snabbanta utan arbetar metodiskt och långsiktigt för att inte skapa för stor förändring då det är lättare att gå upp igen."Vill också påpeka för alla gycklare att jag inte är för fet jag har bara en mindre rubbning i tillväxthormonet jag borde vara 201 och had då inte varit överviktig"

Har redan tappat några kilo genom reducera godiskonsumtion.Mål är 10 kg lättare sommaren 2005 är mitt personliga mål.

Tycker dock att vi utifrån personliga viktminskningsmål skall sätta ett gemensamt mål. En fotoresa tillsammans någonstans för alla matpengar vi sparat? Eller någon annan ide.

Jan
 
Senast ändrad:
Jag har nu i höst för första gången i mitt liv lyckats gå ner hela 7(!) kg. Inte så mycket men från 80 till 73 kg märks det en hel del (är 178cm). Kilona har smygit sig upp de senaste 8 åren, gram för gram. På bilder på mig själv såg jag att jag blivit klart småplufsig...jag som alltid varit smal.
Det som gäller första tiden är att ha disciplin. Jag skippade potatis, ris, pasta, vitt bröd, godis och drack BARA vatten samt cyklade motionscykel/stegmaskin 1 timme om dagen 6 dagar i veckan. Första månaden gick jag ner 5 kg. Plötsligt kände jag hur lätt det gick att sitta upp i sängen på morgonen och att pösmagen nästan var borta. En helt fantastisk känsla om man aldrig upplevt det, plus att jag har är piggare samt har bättre kondis än någonsin-i-hela-mitt-liv...(är39)
Ät ex. middagar med kött/fisk/kyckling som vanligt men med BARA sallad (ex. tomater+sallad+gurka)
Det finns många åsikter om det här men att kolhydrater+socker är en viktbov är helt klart.

Här är en kille som vet hur man gör...kolla bilderna.
http://www.johnstonefitness.com/
 
Jag gick ned från 83kg till 70kg på ca 12 månader för 10 år sedan, helt enkelt genom att börja äta mindre mängder..inte på något sätt råbanta, utan bara genom äta mindre portioner och med mindre fettmängd.

Det tog inte lång tid för magen att vänja sig vid mindre portioner och det har häller inte varit några problem för mig att hålla vikten efter det.

Jag kombinerande heller inte detta med att träna eller motionera mer.

Jag väger fortfarande runt 70kg (och har så gjort de senaste 10 åren)..och den vikten tänker jag behålla, för den trivs jag utmärkt med (jag är 182cm lång).
 
Re: Re: Bantningsklubben går OFFLINE

Estethia skrev:
...för övrigt önskar jag trådar med svar på om hur 17 man ökar i vikt på ett sunt vis...

...hur får man kontakt med en dietist om hur och vad man ska äta?...
Sydsvenskan har en artikelserie om ett gäng på tidningen som skall ändra sin vikt, en av dem skall gå upp från pinne till gren...

Titta här:
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10076769
och sök lite på sidan så kanske du får nått tips...
 
Jag skrev ett inlägg här förut men det försvann tydligen i cyberrymden.

Christel: Om du inte har provat "bulk" eller "gainers" så gå in i en hälsokostaffär och fråga dig fram. Preparaten används av mestadels kroppsbyggare, men även av t ex hockeyspelare, amerkanska fotbollsspelare med flera som vill lägga på sig lite "massa". Blandas oftast med mjölk eller vatten och smakar som en halvbra milkshake.

Lycka till! :eek:)
 
Eftersom ni är trogna forum-vänner så kan jag tipsa er om "vårt" forum som ni hittar på www.kolozzeum.com/kolozzeum

Forumet är fyllt till bredden av de mest kompetenta personerna i Sverige vad det gäller kost, träning och diet. Ni hittar säkert massor matnyttigt där - om inte annat så i vår "Matlagning & Recept"-avdelning.

*thumbs up*

//Jarod
 
Till alla ni som deltager i vår grupp:

Det första brevet har i kväll skickats ut.
För er som vill Joina med "FFF", vår bantningsklubb så maila mig på



[email protected]

Vi är redan 12 stycken, men vi blir gärna fler.

Ha en trevlig kväll ///

NIKLAS
 
Uppdatering av bantningsklubben

Vi är nu 13 medlemmar och allt går i rätt riktning. Själv har jag gått ner 3.5 kilo och flera av medlemmarna har gått ner och detta redan efter så kort tid.

Veckobrev har gått ut igen med recept och goda tips och råd.

Om det är fler som vill vara med och banta i FFF så hör av er till:

[email protected]

Ju fler vi är, desto roligare är det !!!

/ NIKLAS
www.niklaswibom.com
 
lite bantningsmatte

BMI = vikten / (längden x längden)

BMI-värdet bör hamna mellan 19-25 för en man beroende på kroppsbyggnad och trivselvikt.

För dom som får värden över 25 och är lättroade kan man vända på ekvationen och i stället räkna ut hur lång man egentligen är.

om man då sätter BMI-målet till 22,5 och sedan plockar in lite siffror kan det se ut så här:

roten ur(längden/BMI-målet)="verklig längd"

roten ur(2,05m / 120kg))= 2,31 meter

hälsningar från "mors lille olle"
 
oups, blev lite fel så här ska det vara:
BMI-värdet bör hamna mellan 19-25 för en man beroende på kroppsbyggnad och trivselvikt.

För dom som får värden över 25 och är lättroade kan man vända på ekvationen och i stället räkna ut hur lång man egentligen är.

om man då sätter BMI-målet till 22,5 och sedan plockar in lite siffror kan det se ut så här:

roten ur(längden/BMI-målet)="verklig längd"

roten ur(120 / 22,5))= 2,31 meter

olle
 
Bara idag har vi blivit 3 nya medlemmar!!!!
Wow, säger jag bara, vilken uppslutning.

Jippie !

NIKLAS
www.niklaswibom.com
 
...nyfiken som jag är, skulle jag vilja vet hur det har gått med era viktminskningar? Är ni nöjda med resultatet?

Hoppas att det har gått som ni tänkt er...

/Håkan
 
Kan bara tala för egen del!
Det går saaaaaaaakta nedåt ;-)
ca 5,5 Kg ner hittills!

/Patrik
-som fortfarande är för tung
 
Ok. Något sent för kommande badbyxesäsong anmäler jag mig. Nosar på tresiffrigt för första gången (det är nyckelknippan i fickan som får det att tippa över strecket, så det är nära).

Jag körde klockrent enligt Pauluns böcker hösten för drygt ett och ett halv år sedan med regelbunden motion och allt, men sen blev man förälder och det blev lite för stressigt att tänka på att hålla sunda matvanor.
 
Galaxens President skrev:

Jag körde klockrent enligt Pauluns böcker hösten för drygt ett och ett halv år sedan med regelbunden motion och allt, men sen blev man förälder och det blev lite för stressigt att tänka på att hålla sunda matvanor.

...ja, stress är ett bra sätt att få upp aptiten, men du verkar i alla fall veta att det fungerar om man bara ger sig sjutton på det :)

...och Patrik, bättre att det går långsamt nedåt, än att man tappar för fort, för då går man lättare upp igen om man "slarvar lite" med maten nån gång då och då.

Viktigaste är väl att man inser att man aldrig kan äta som man gjorde förr, för då går man upp igen. Så det är bara en livsstilsändring som fungerar, och är man beredd att ta det, så är det lite lättare att "härda ut"...

/Håkan
 
hakanv skrev:
Viktigaste är väl att man inser att man aldrig kan äta som man gjorde förr, för då går man upp igen. Så det är bara en livsstilsändring som fungerar, och är man beredd att ta det, så är det lite lättare att "härda ut"...

/Håkan

Precis, det jag gjort. Slut med sötsaker och annat godis i veckorna och endast unna mig ngt smaskigt ngn dag i helgen.
Käkar mer grönt än tidigare (innan käkade jag bara lite grönt ngn gång i veckan), in princip varje dag om än inte så mkt kanske (svårt att lära gamla hundar att sitta;-).
Ser det extremt långsiktigt och hoppas kunna komma under decitonet till 2006.

/PG
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.