Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tjäna pengar som naturfotograf?
- Trådstartare johan_w
- Start datum
hasse lundberg
Aktiv medlem
Kollade på 13 fotografer som SFF har producerat, nu i lördags var det Hans Strand och han sa att hans bildbyråförsäljningen hade gått ned med 80-85% dom senaste åren.
Min personliga åsikt är att just naturfotografer är svårare då det finns så många som fotograferar just natur.
Min personliga åsikt är att just naturfotografer är svårare då det finns så många som fotograferar just natur.
Bildbyråförsäljning är bara en bi-inkomst i dagens läge. Uppdrag för tidningar och företag ger de säkraste pengarna. I andra hand kommer bokprojekt kombinerade med föreläsningar på samma tema.
Läs gärna nummer 6-2005 av Allt om Digitalfoto där jag intervjuar Magnus Nyman om bland annat hur man kan leva som naturfotograf.
Läs gärna nummer 6-2005 av Allt om Digitalfoto där jag intervjuar Magnus Nyman om bland annat hur man kan leva som naturfotograf.
Man skickar in sina bilder till bildbyrån. Det finns bildbyråer med lite olika hög ambitionsnivå.
Lär gärna nummer 7 av Allt om Digitalfoto som kommer i butik imorgon där vi skriver fyra sidor om hur man säljer bilder. Innehåller bland annat intervjuer med olika bildbyråer.
Lär gärna nummer 7 av Allt om Digitalfoto som kommer i butik imorgon där vi skriver fyra sidor om hur man säljer bilder. Innehåller bland annat intervjuer med olika bildbyråer.
cowboy
Aktiv medlem
Fotografisk Tidskrift hade ett nummer i vintras (tror jag!?) med en bra flersidig sammanställning över olika bildbyråer.
Det var en innehållsrik artikel med bland annat kontaktinfo, vilka krav de har på bilderna och vilka motivområden som är intressanta - nyttigheter om man går i bildbyråfunderingar.
Fotografisk Tidskrift brukar finnas på biblioteket.
Det var en innehållsrik artikel med bland annat kontaktinfo, vilka krav de har på bilderna och vilka motivområden som är intressanta - nyttigheter om man går i bildbyråfunderingar.
Fotografisk Tidskrift brukar finnas på biblioteket.