Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tipsa varandra om fototävlingar!?

Produkter
(logga in för att koppla)
Därför att ibland blir särskrivningar och syftningsfel roligare än eljest ;-)

Sen är jag väl medveten om att alla inte har samma humor som jag... så stör det dej så ber jag om ursäkt...

/kg som har lätt för att garva
 
I sista minuten

digital fotos porträttävling pågår. Sista chans att lämna bidrag är kl 9.00 imorgon bitti... datorer o andra prylar i pris. Maila bilden till:

[email protected]
skriv "Tävling" i ämnesfältet.
1600x1200 ska bilden vara, minst.
300KB minst.

Berätta om bilden, vilken utrustning du nyttjat o ev bildbehandling osv.

Lycka till!

/kg som gillar konkurrens
 
KG !!!!

För oss som inte har tidningen! vilken max storlek är det på bilderna man kan maila in, och är det ngt specellt tema eller är det "allmäna" porträtt.

Mats (som tänkte ge dig en fajt) =).
 
Det där var reglerna. Nån maxstorlek har de inte angivit, bara minsta... 24 juni avslöjar de vem som vinner... ja på mej bara!

/kg som inte själv skickat nåt än
 
Sommar 2004 fototävling

Fick tidningen "Buffé" idag och såg att ICA anordnar en fototävling där man ska skicka in sommarens bästa semesterbild med ICAs kort väl synligt :)

...låter som en utmaning att få det att se snyggt ut!

/Naomi

Läs mer på ICA.se
 
"Skåningen" skrev:
AGFA har släppt en ny fototävling:

http://www.agfanet.com/en/cafe/contest/cont_contest_water.php3

Lycka till !!!


Niklas, som skall deltaga

PS. Första pris en Canon Eos 300D

Verkar vara en intressant tävling med många variationsmöjligheter av temat. Men jag undrar vilka krav de ställer på upplösning och filstorlek? Det finns ju ingen information om detta i reglerna eller på uppladdningsformuläret. Man kan ju skicka bilden i originalstorlek och med hög upplösning lika gärna som med mindre storlek och kvalitét. Vilket är att föredra?
 
Antagligen ska man skicka i låg upplösning först. Om man vinner så kanske de vill ha den i större upplösning senare det är ju inga problem att skicka till de då isåfall.

Vilka ska vara med i tävlingen?
Hur många tävlingar är ni med på i snitt per år ungefär? Måste säga att jag är bra lat när det gäller att vara med...
 
Måste erkänna att jag tävlar väldigt sällan. men i år ska jag iaf. vara med i FOTO:s Mästartävlan i svartvitt (traditionellt silverbaserad teknik). Kanske även denna Agfatävling med temat Vatten eftersom jag har en del bilder som kan stämma in på just detta. Men som sagt det kan vara lite godtyckligt när man tydligen ska skicka in en bildfil i låg upplösning som i original är både bättre och större och dessutom kanske scannad från en analog pappersbild med betydligt fler nyanser och kvalitéter än vad som kommer fram när den digitaliserats.
 
Undrar fortfarande om någon vet vad som är att rekommendera: Stor/mindre fil i pixels? Hög/låg upplösning?

Undrar också vad som menas med denna punkt:

5. Agfa reserves the right to purchase prize-winning photos for its own use.

Reserverar dom rätten att köpa bilden av vinnaren eller helt sonika överta den utan ersättning? Och reserverar dom rätten att använda den hur dom vill sedan?

Tacksam om någon kunde svara på frågorna!
 
Det låter som om de vill försäkra sej om rätten att faktiskt KÖPA bilden, det verkar mycket fair tycker jag...

Skicka den bild som du tror är bäst för dem att bedöma. Jag skulle tveklöst skicka en så bra (stor) bild som möjligt...
 
Har en annan fråga. Det framgår inte av reglerna om man får delta med en eller flera bilder. Någon som vet?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.