fotoemmis
Ny medlem
Hej jag har fotograferat i cirka ett år snart men jag vill ta mig till nästa nivå.
jag fotar med min nikon d3100 och jag fotograferar allt på M, är det dumt?
jag fotar allt på M för där ställer man in allt själv osv.. bilderna blir helt enkelt personligare.
vad jag har förstått så finns det många duktiga fotografer på fotosidan och jag vill ha lite tips.
hur kan jag utveckla mig ytterligare? fota på annat läge?
jag kan allt det grundläggande inom manuell fotografering och jag hatar att fotografera på de automatiska inställningarna då man inte bestämmer något själv där..
jag vet inte om min kamera kan ta mig mycket längre, någon som vet?
självklart har det med objektiv och liknande att göra också, jag har 3 objektiv 18-55mm 3.5-5.6, 35mm 1.8 och 55-200 4-5.6.
hänger mycket på redigeringen? för jag hatar redigering..
förlåt om detta blev krångligt, svårt att förstå osv. men jag är bara fjorton år, man får ha lite förståelse..
jag fotar med min nikon d3100 och jag fotograferar allt på M, är det dumt?
jag fotar allt på M för där ställer man in allt själv osv.. bilderna blir helt enkelt personligare.
vad jag har förstått så finns det många duktiga fotografer på fotosidan och jag vill ha lite tips.
hur kan jag utveckla mig ytterligare? fota på annat läge?
jag kan allt det grundläggande inom manuell fotografering och jag hatar att fotografera på de automatiska inställningarna då man inte bestämmer något själv där..
jag vet inte om min kamera kan ta mig mycket längre, någon som vet?
självklart har det med objektiv och liknande att göra också, jag har 3 objektiv 18-55mm 3.5-5.6, 35mm 1.8 och 55-200 4-5.6.
hänger mycket på redigeringen? för jag hatar redigering..
förlåt om detta blev krångligt, svårt att förstå osv. men jag är bara fjorton år, man får ha lite förståelse..