Annons

Tips till landskaps fotografier Södermaland

Produkter
(logga in för att koppla)

AndreasOman

Aktiv medlem
Hejsan.

Jag har åter plockat upp min gamla kamera och finner stort sug till att fotografera igen. Jag har precis flyttat till Gnesta i Södermaland och skulle vilja ta lite landskaps fotografier och undrar om någon har tips på bra ställen att åka besöka tidigt på morgonen eller närmare sol nedgång för härliga landskapsfotograferings tillfällen?

MvH Andreas

Hejsan.

Jag har åter plockat upp min gamla kamera och finner stort sug till att fotografera igen. Jag har precis flyttat till Gnesta i Södermaland och skulle vilja ta lite landskaps fotografier och undrar om någon har tips på bra ställen att åka besöka tidigt på morgonen eller närmare sol nedgång för härliga landskapsfotograferings tillfällen?

MvH Andreas

Hej Andreas.

Jag var nyligen i Oxelösund vilket ligger en halvtimme söderut från Gnesta.
Där finns en vacker kustlinje och i synnerhet Femöre, så vill du ha lite vatten och en vacker fyr att fota så rekommenderar jag Femöre!

Hejsan.

MvH Andreas
I Södermanland finns ju hur mycket som helst som gör sig bra på bild:)
Men testa t ex Stendörrens naturresarvat vid Studsvik med bl a klippor och hav. Magiskt och ganska nära Gnesta.
Anders W

Ta ett varv runt sjön Klämmingen, otroligt vackert. Ska tydligen finnas ett promenad stråk upp på en höjd där också (dock inte varit upp själv).

Tackar.

Då har jag och hunden ett par nya promenader att planera och utforska. Hoppas på bättre väder till min nästa ledighet.
MvH Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar