Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips! Panasonic FZ20??

Produkter
(logga in för att koppla)

lapg

Aktiv medlem
Jag har ägt en Fujifilm S5000 sedan drygt ett år tillbaka och funderar nu på en annan kamera. Har varit mycket nöjd med denna kamera men känner att jag behöver något lite bättre nu.

Tycker att S5000 kan lätt få korniga bilder (mest i dunkel miljö) samt att jag önskar längre slutartid än jag kan få med S5000.

Har tittat lite på en Panasonic FZ20 som verkar mycket intressant med tanke på jämförelse i bildkvalite man kan se bla. på www.imaging-resource.com. Skulle dock gärna vilja behålla mina filter jag har till S5000 som är på 55m men FZ20 är ju på 72mm.

Har inte lyckats hitta en med de funktionerna jag är intresserad av med 55m. Är det möjligtvis någon som kan tipsa? Är samtidigt givetvis mycket intresserad av en kamera med bildstabilisering som FZ20 har...

Hoppas på hjälp!

Förstår att det är många här på sidan som är ute efter tips och hjälp med kameraköp men hoppas i alla fall...

/ Lena

Jag har en FZ20 sedan några månader tillbaka och använder just 55mm filter till den (UV och Pol). För att göra detta skaffade jag en adapter (PA55) från följande ställe:

http://www.pemaraal.com/fz10ac.html

Sidan kanske inte ser så proffsig ut, men killen höll sitt löfte och jag fick adaptern efter ca en vecka.
Samma adapter finns under ett annat namn från någon slags partner på fler ställen har jag för mig.

Hm, den fick jag förklarat för mig på CeBIT att den inte hade en filtergänga överhuvudtaget.... Vilket är det nu undrar man? Annars är det kanske inte några större skillnader på FZ5 och FZ20? Får kolla lite..

lapg skrev:
Hm, den fick jag förklarat för mig på CeBIT att den inte hade en filtergänga överhuvudtaget.... Vilket är det nu undrar man? Annars är det kanske inte några större skillnader på FZ5 och FZ20? Får kolla lite..

Jasså?
Det var konstigt, på cyberphot så står det nämligen att 55 med adapter e ok!

http://www.cyberphoto.se/pana/fz5.php

Tror inte det e så stora skillnader på dem 2, hoppas bara FZ5an e snabbare!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar