Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på stabil men smidig väska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har kikat runt lite på olika väskor, men har svårt att hitta "den perfekta". Den perfekta för mig ska vara stabil, d v s tillräckligt hård och rejäl för att stå emot lite trängsel, men samtidigt smidig så att man inte upplever det som en påfrestning varje gång man har med den nånstans.

Jag vill att den ska rymma min Canon 400D samt ett par objektiv, men jag försöker packa så lite som möjligt varje gång.

Har ni några tips på vilken väska som skulle kunna funka? Självklart är ett lågt pris att föredra, men å andra sidan är den perfekta väskan värd att lägga lite mer på.

Jag investerade i somras i en ThinkTank Restrospective 20 som jag är mycket nöjd med. Utan problem får jag ner en 5DmkII+24-70 (med motljusksydd monterat), två blixtar + radiosändare, ett 50mm samt en massa småsaker som extrabatterier, kablar mm. Då finns dessutom plats i ytterfickan för en regnjacka eller mer fotoutrustning.

Proppar man väskan full blir den såklart litet skrymmande på ett bulligt sätt men vid normal last (det mesta utom jackan ovan) är den smidig.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto