ANNONS
Annons

tips på regn skydd till kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Skydda elektroniken? Det blir väl till att förvara kameran i bilen:) Eller är inte bilen heller något skydd mot skador på elektroniken? Här åskar det i varje fall inte just nu (peppar, peppar). Strålande solsken och små lätta moln.

RolandM skrev:
Hur skyddar man bäst kameran för blixtnedslag?

Funderar på om det behövs åskledare till elekroniken i kameror. Just nu small det till orentligt, det var ca 2/10 s mellan blixt och dunder. Det är ruskigt nära för att min kamera ska känna sig säker.

Det är nog inte så mycket man kan göra åt det skulle jag gissa. Kanske bygga en bur av kopparnät och ha kameran i den. Men det är kanske lite otypligt...

Fota i skyfall, orkan och åska

Parcifal skrev:
Det är nog inte så mycket man kan göra åt det skulle jag gissa. Kanske bygga en bur av kopparnät och ha kameran i den. Men det är kanske lite otypligt... [/QUOTE

Själv använder jag Calypso/Nikkor II med en 35:a när det är dåligt väder, funkar under skyfall och översvämmningar.
Och framför allt ingen krånglande dj...a elektronik.
Bra va ;)

Re: Fota i skyfall, orkan och åska

frasen2 skrev:
Parcifal skrev:
Det är nog inte så mycket man kan göra åt det skulle jag gissa. Kanske bygga en bur av kopparnät och ha kameran i den. Men det är kanske lite otypligt... [/QUOTE

Själv använder jag Calypso/Nikkor II med en 35:a när det är dåligt väder, funkar under skyfall och översvämmningar.
Och framför allt ingen krånglande dj...a elektronik.
Bra va ;)

Klipskt. Helmekaniskt är nog svaret på EMP-problemet. Bra att veta om man ska fota atombomber =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar