Falumas
Aktiv medlem
Jag har laddat ned och testat programmet någon timme. Extremt svåranvänt är första intrycket. Nästan så det blir komiskt faktiskt för mig som IT-proffs. Fanns en nybörjare-tutorial som ägnade en timme åt metadata på filer. Inget mötte något slags användarbehov. Om vi leker med tanken att jag bara vill göra en film med ljud, kan jag göra det med gratisversionen eller måste jag köpa den riktiga versionen på chans? Genom att kombinera flera kortare filmer? Ta bort bakgrundsbrus i ljudet? Det verkar vara ett avancerat program med mycket funktionalitet men det är svårt att avgöra givet att jag inte vet vad det kan göra eller hur man gör det.
Skall du ha något superenkelt, köp Premier Elements. Men ljudredigeringsdelen där lämnar mycket att önska.
Davinci är definitivt inte svårare än något annat som är i närheten av att vara lika kompetent.
En annan fördel med Davinci är att du hittar bättre tutorials för Davinci än för något annat program.
Gratisversionen klarar det mesta, skall du ha något i högre upplösning än 4k eller tänker lägga surround sound behöver du fullversionen.