pdahlen
Aktiv medlem
Vet inte om detta blev så bra exempel, men jag har fotograferat en bollviva och det är närgränsen för Samyang 135/2 med 46mm mellanringar och med makrot Tamron 90/2,8 G1 VC. Jag har haft båda objektiven på största öppning, men Tamronet anger då f/4,5 eftersom största öppning ändrar sig i närgränsen. Skillnaden vid närgräns kanske inte är så stor men skulle jag backa ytterligare så skulle ett tele och större öppning vara en fördel om man ser till utsmet. Den bild med två blommor i förgrunden är med Tamron
Vad man kan tänka sig då är tex ett 70-200/2,8 men även ett Samyang 135/2 som är väldigt billigt, gav 2900:- för mitt begagnat eller ett Sigma 135/1,8 är objektiv som skulle fungera. Även om Samyangen är manuellt då är det riktigt roligt för de pengarna, jag lägger ut en länk till en serie jag tagit med enbart objektivet utan mellanringar
Vad man kan tänka sig då är tex ett 70-200/2,8 men även ett Samyang 135/2 som är väldigt billigt, gav 2900:- för mitt begagnat eller ett Sigma 135/1,8 är objektiv som skulle fungera. Även om Samyangen är manuellt då är det riktigt roligt för de pengarna, jag lägger ut en länk till en serie jag tagit med enbart objektivet utan mellanringar
135/2
Rubriken hänvisar till Samyang 135/2, ett riktigt roligt objektiv. Fastän det är ett kort skärpedjup vid bländare f/2, så är det inte så svårt att ...
www.fotosidan.se
Bilagor
Senast ändrad: