Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)

Airtight

Avslutat medlemskap
Jag är på jakt efter en relativt billig digitalkamera (max 5.000 kr, begagnad eller icke begagnad spelar mindre roll) som gärna möjliggör att jag kan ta skitiga bilder.

Skall jag satsa på en genuint "dålig" kamera eller skall jag satsa på att lära mig att ta skitiga bilder med en bättre kamera?

Jag har sedan innan en Nikon F60 med ett Nikkorobjektiv. Skulle ett Nikon D70- eller D80-hus kunna vara något?


Utöver detta skulle jag kunna tänka mig att också inhandla en klart billigare analog "slit-och-släng-kompaktkamera" som går på vanlig film förutsatt att den tar skeva eller skitiga eller brusiga eller allmänt "knepiga" bilder. Några tips?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.