Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på filter till Canon och Tamron

Produkter
(logga in för att koppla)

Gäddfiskarn

Aktiv medlem
Hej.

Tänkte skaffa lite filter till D10an, ett för att balansera rödstick från glödlampa lysrör typ 4000kelvin. Sen behöver jag ett par ndx filter och ett stjärnfilter. Några tips på märken och butiker som har dem till bra pris? Visst små grejjor men många bäckar små ;)
 
Kungsholms Foto vid fridhemsplan har det mesta i filter och dessutom har de rätt så bra priser med - värt ett besök helt klart.
 
Ingen aning om exakt vilka märken de har, själv har jag endast köpt Hoya filter - UV och Skylight.
Dock så har de en rejäl samling filter under disken..
 
Annars kan ju en idé vara att fota i RAW och ställa färgtemperaturer i datorn och bespara sig en massa pengar för filter... effektfilterna kan man ju alltid tillverka i PS eller liknande..

Bara en liten penningbesparande åtgärd...

mvh Erik
 
är det egentligen ngn mening med att köpa filter till digicams öht förutom polarisationsfilter? skylight kan man ju trixa till genom att ta två bilder och sen mecka ihop.
jag har dock ingen erfarenhet av filter rent praktiskt egentligen, men lite har man ju funderat :)
 
hmm ja okej stjärnfilter kan jag gå med på också :) iofs inget som går att trixa in för den duktige bildbehandlaren
 
Tja, man kan ju snåla och mecka, men ibland är det ju skönt att slippa två timmar med fotoshop. Tid är inte värdelöst det heller.

Sen är det ju svårt att lägga på lins-skydd i PCn´även om fotoshop är bra ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.