Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra teleobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle rekommendera Sigmas nya 150/2.8 Makro med en 1,4 X teleconverter.

Sigmas 100-300/4.0 är ju en stor o skarp sak annars och vill du träna gratis bodybuilding och har mer pengar så är Sigmas 120-300/2.8 ett givet val.
Mycket Sigma blev det
 
Erik Schalin skrev:
Nu blir inte den bodybuildingen gratis direkt men det låter som ett bra alternativ.
Går ju sälja 80-200 oxå.
-Jo visst. När man väl köpt den o är något fattigare så kan man ju köra gratis träning med linsen. Tex stående objektivpress, grodhopp med zoom och för att inte glömma ljusstarka bicepsböj.
 
Jag kan varmt rekommendera Sigma EX 100-300 f/4.
Fick min förra veckan och den är tokskarp redan vid bländare 4. Jag har laggt upp lite bilder som jag tagit med den. (Mina senaste bilder.) Nu har jag inte fått min Sigma EX 1,4x APO konverter ännu men jag har testat lite med min gamla Kenko 1,5x och det funkar OK. Jag tror mer på 1,4 konvertern. Kör utan tills jag får den nya konvertern.

mvh/Ove
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.