Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra engelsk tidning?

Produkter
(logga in för att koppla)

makini

Medlem
Jag prenumurerar på FOTO, men skulle vilja prenumerera på någon internationell tidning också - gärna en om digital fotografi, men som skriver mycket om själva fotografin, inte bara om tekniken. Några tips?

Jag brukar köpa Outdoor Photography, en engelsk tidning som jag tycker är mycket bra. (Inte att förväxla med Outdoor photographer som är amerikansk). Den har framförallt fokus på bilden tycker jag, men även en del tester förekommer. Den är dock inriktad helt på landskap, natur och djur så har man inte det intresset så får man nog inte ut så mycket av den.

Jag brukar läsa Practical Photography. Det är inte en ren digitalfototidskrift. Tyngpunkten ligger på praktiska fotograferingstips och analyser av läsarnas egna bilder. En del teknik också (men i lagom mängd).

http://www.photographymags.co.uk/

Finns hur många som helst. Practical Photography, Photography Monthly, Digital SLR som alla är av liknande karaktär. Dom har för övrigt samma eller har haft samma grundare/chefredaktör. Inriktiningen är mer generell. Mycket läsarbilder, tester av utrustning och lite Photoshop. Trevliga tidningar allihop

Digital Photographer, och några andra är mer inriktade på digitalt, photoshop och tester av utrustning och lite mindre på själva bilden.

Sen finns det några tidningar med mer smalt område som Creative Photoshop. Vad denna tidnings inriktining är behöver jag nog inte förklara....

Du bor i Stockholm såg jag. Åk in till en PressStop (finns bland annat i bottenvåningen på Gallerian) bläddra runt bland de olika tidningarna. Köp några och välj ut de du gillar. Räkna dock med att det kostar runt 100 kr st.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar